ZAGREB, 20. veljače (Hina) - Teško stanje u kojem se već godinama nalaze Hrvatske željeznice (HŽ) i Luka Rijeka, bila je tema razgovora direktora HŽ-a Marijana Klarića i vršitelja dužnosti novog direktora Luke Rijeka Ivana Polića,
održanih danas u Direkciji HŽ-a.
ZAGREB, 20. veljače (Hina) - Teško stanje u kojem se već godinama
nalaze Hrvatske željeznice (HŽ) i Luka Rijeka, bila je tema
razgovora direktora HŽ-a Marijana Klarića i vršitelja dužnosti
novog direktora Luke Rijeka Ivana Polića, održanih danas u
Direkciji HŽ-a. #L#
Najviše pozornosti bilo je posvećeno tomu kako željeznici za
prijevoz i riječkoj luci za pretovar osigurati nove količine roba.
Za razliku od 2.520.000 tona tereta prekrcanih u riječkoj luci u
1997., u ovoj godini planira se prekrcati 3.100.000 tona. To nije
nerealno očekivanje ako se uzme u obzir da je prekrcaj u siječnju
ove godine iznosio 385.000 tona, što je mnogo više od
prošlogodišnjeg prosječnog mjesečnog prekrcaja.
Prema Polićevim najavama, od novih tereta željeznicom bi uskoro
mogao početi prijevoz 10.000 tona žita iz Vojvodine u Rijeku, a u
travnju i lipnju očekuje se po jedan brod, svaki sa 160.000 tona
rudače za Slovačku. Najavljene su i povećane količine prekrcaja
drva za austrijskog partnera, koji je do sada radio preko luke u
Kopru. Najavljeno je da će Luka Rijeka u travnju uvesti novi lučki
servis za Daleki istok i Kinu, a u postupku je traženje financijskih
mogućnosti za nabavu dvaju pneumatskih strojeva za prekrcaj žita iz
skladišta u brodove.
Direktor Klarić izvijestio je Polića da su Hrvatske željeznice
spremne prevesti sve te terete.
Izražen je i interes za uvođenje feeder-linija kako bi se povećao
prijevoz kontejnerima i zaposlili sada prazni kapaciteti
kontejnerskog terminala u Rijeci te interes za uspostavu
zajedničkih predstavništava u drugim zemljama.
(Hina) žb mi
201526 MET feb 98