ZAGREB, 19. veljače (Hina) - Crikvenička turistička tvrtka Jadran d.d. ove godine očekuje deset posto veći broj noćenja i 20 posto viši prihod nego lani. Po riječima direktora marketinga te tvrtke Darka Blaškovića, prošle je godine u
njihovim hotelskim objektima ostvareno 500 tisuća noćenja, 30 posto više nego 1996., dok je istodobno zabilježeno 25 milijuna njemačkih maraka prihoda, također 30 posto više.
ZAGREB, 19. veljače (Hina) - Crikvenička turistička tvrtka Jadran
d.d. ove godine očekuje deset posto veći broj noćenja i 20 posto
viši prihod nego lani. Po riječima direktora marketinga te tvrtke
Darka Blaškovića, prošle je godine u njihovim hotelskim objektima
ostvareno 500 tisuća noćenja, 30 posto više nego 1996., dok je
istodobno zabilježeno 25 milijuna njemačkih maraka prihoda,
također 30 posto više.#L#
Time je, kazao je Blašković, dosegnuto 70 posto rezultata iz 1990.
godine, tj. od 83 do 85 posto iz 1988. i 1989. godine. U strukturi
gostiju lani su prednjačili domaći turisti, dok su na drugom mjestu
bili Česi. Nijemci su bili treći po broju, a iza njih Talijani i
Austrijanci.
Blašković je istaknuo kako je lani zabilježena slaba
izvanpansionska potrošnja, čak lošija nago 1995. i 1996. Struktura
gostiju, drži Blašković, utječe na potrošnju, a dodatno nepogoduje
i mali broj turista u privatnom smještaju, čiji gosti najviše troše
u izvanpansionu.
Prema njegovim riječima, najbolji su potrošači Nijemci, ali dobar
je potrošač onaj gost kome se prilagođava ponudom i niskim
cijenama. Blašković je dodao kako danas više nema dobrih potrošača
kao u prijeratnim godinama.
U ovoj će se godini potpuno obnoviti stari dio hotela Esplanade,
čime će se dobiti otprilike šezedesetak postelja i tako poboljšati
kvaliteta smještaja i usluga. Izgradit će se i natkrivena tenis
dvorana ispred hotela Omorika, te mala kongresna dvorana kod hotela
Kaštel, koji može raditi tijekom čitave godine. Ta će dvorana moći
primiti stotinjak ljudi, a bit će polivalentnog tipa. Svi ti
ulagački projekti za ovu godinu "teški" su dva milijuna njemačkih
maraka.
U svezi utjecaja poreza na dodanu vrijednost (PDV) na formiranje
cijena turističkih usluga, Blašković je rekao da se zbog PDV-a neće
povećavati ovogodišnje cijene jer su one s porastom od osam posto na
inozemnom tržištu objavljene još u lanjskom lipnju. Blašković
smatra kako će PDV izravno utjecati na rezultate ovogodišnje
turističke sezone, a posebice će se negativno odraziti na
izvanpansionsku potrošnju.
Iako se po Zakonu o kategorizaciji smještajnih i ugostiteljskih
kapaciteta svi ti objekti moraju kategorizirati do polovine
ovogodišnjeg kolovoza, Blašković je rekao kako po tom Zakonu niti
jedan hotel iz sastava Jadrana d.d. neće dobiti četiri zvjezdice.
Dva, tri hotela dobit će tri zvjezdice, dok će svi ostali imati samo
dvije zvjezdice. Da bi se kategorizacija hotelskih objekata
napravila kako treba, drži Blašković, potrebno je u nju
investirati, odnosno ulagati u obnovu hotela, a za to su potrebni
zajmovi, koji pak imaju previsoke kamate.
Jadran d.d. ove, kao i prijašnjih godina, sudjeluje na turističkim
sajmovima, i to u Brnu, Pragu, Budimpešti, Katovicama, Beču,
Salzburgu, Klagenfurtu, Muenchenu, Assenu, Berlinu, Koelnu,
Ljubljani, Zagrebu, Milanu, Padovi i Vicenzi. Za ovogodišnju je
turističku promociju tvrtka izdvojila 365 tisuća maraka.
(Hina) splj vl
191152 MET feb 98