FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

PROSLAVA STOTE OBLJETNICE ROĐENJA EJZENŠTAJNA

MOSKVA, 17. veljače (Hina/AFP) - Najveća izložba crteža Sergeja Ejzenštajna upravo je otvorena u Moskvi povodom proslave stote obljetnice rođenja sovjetskog filmskog teoretičara i redatelja.
MOSKVA, 17. veljače (Hina/AFP) - Najveća izložba crteža Sergeja Ejzenštajna upravo je otvorena u Moskvi povodom proslave stote obljetnice rođenja sovjetskog filmskog teoretičara i redatelja. #L# Ime Ejzenštajn povezano je sigurno s desetak kultnih filmova među kojima su "Oklopnjača Potemkin" i "Ivan Grozni", ali i više od 8000 crteža. S bilješkama na engleskom, francuskom, njemačkom ili ruskom - svim jezicima koje je govorio Ejzenštajn rođen 23. siječnja 1898. u Rigi (Letonija) - ti su crteži poredani po ciklusima koji su obilježili različita razdoblja njegova života: kazališni dekor za Proletkult (narodno kazalište) u Moskvi, barokni Krist i Djevica iz razdoblja snimanja "Viva Mexico" ili kostimi za "Ivana Groznog". "Mislio je olovkom", rekao je Naum Kleiman, organizator izložbe i duhovni zaštitnik redateljeva nasljeđa. Prvi crteži potječu iz 1910. godine. Sergej Ejzenštajn tada je imao 12 godina i izraziti osjećaj za karikaturu, što je odraz kulta koji je gajio prema Francuzu Honoreu Daumieru. Strip u kojem životinje imaju ulogu ljudi jedan je od nasmješnijih dijelova izložbe u razdoblju u kojem je potpisivao svoje radove pseudonimom "Sir Gay". No, njegovi su crteži isto tako odraz, još uvijek humoristični, oluje ruske povijesti poput 150 malih likova - buržuja, vojnika, babuški - poredanih pred trgovinom. Crtež, nastao 1916., napravljen je na dugačkoj traci papira visokoj nekoliko centimetara, a naslovljen "Čekanje u redu". Teme poput Samsona i Dalile, Okovanog Prometeja, koride ili Macbetha inspirirali su ga za desetke crteža čiji stil podsjeća na kubizam. "Za 'Ivana Groznog' umjetno je rekonstruirao Rusiju iz tog razdoblja polazeći od svojih crteža. Inspirirajući se njima i Prokofjev je skladao glazbu za film", podsjeća Kleiman. Za samo jedan kadar Ejzenštajn je bio u stanju napraviti do dvanaest krokija. Sin arhitekta koji nikada nije učio crtati, nije ozbiljno shvaćao svoje crteže koji danas vrijede pravo bogatstvo. "Nikada nije napravio sliku, samo nekoliko akvarela. Nikada za crteže nije upotrijebio pravi papir za crtanje", požalio je Naum Kleiman. Crtanje na školskim bilježnicama ili papiru s uzglavljem "Hotela Imperial, Paseo de la Reforma, Mexico", postavlja problem očuvanja njegovih djela u kojima je možda izrazio najintimniji dio svojeg stvaralaštva. (Hina) bis bnš 171059 MET feb 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙