ZAGREB, 13. veljače (Hina) - Na međunarodnom natječaju za izgradnju vijadukta Drežnik, tunela Bezjakovo Brdo i mosta preko rijeke Dobre na autocesti Karlovac-Rijeka, na dijelu od Karlovca do Novigrada, pobijedila je grupacija četiriju
hrvatskih graditeljskih tvrtaka - Viadukta, Hidroelektre, Industrogradnje i splitskog Konstruktora. Izgradnja tih objekata preduvjet je da bi se mogla nastaviti gradnja preostalih 60 kilometara autoceste Zagreb- Rijeka, koja bi trebala biti gotova do kraja 2000. Radovi, vrijedni preko 450 milijuna kuna, počinju na proljeće i trebali bi biti gotovi do 2000., objavljeno je na konferenciji za novinare u Ministarstvu pomorstva, prometa i veza.
ZAGREB, 13. veljače (Hina) - Na međunarodnom natječaju za izgradnju
vijadukta Drežnik, tunela Bezjakovo Brdo i mosta preko rijeke Dobre
na autocesti Karlovac-Rijeka, na dijelu od Karlovca do Novigrada,
pobijedila je grupacija četiriju hrvatskih graditeljskih tvrtaka -
Viadukta, Hidroelektre, Industrogradnje i splitskog
Konstruktora. Izgradnja tih objekata preduvjet je da bi se mogla
nastaviti gradnja preostalih 60 kilometara autoceste Zagreb-
Rijeka, koja bi trebala biti gotova do kraja 2000.
Radovi, vrijedni preko 450 milijuna kuna, počinju na proljeće i
trebali bi biti gotovi do 2000., objavljeno je na konferenciji za
novinare u Ministarstvu pomorstva, prometa i veza. #L#
Sredstva za izgradnju objekata hrvatske tvrtke dobile su od
međunarodnih banaka uz povoljne kreditne uvjete.
Na natječaj, koji je raspisala Hrvatska uprava za ceste na poticaj
Ministarstva pomorstva, prometa i veza, javilo se deset hrvatskih
graditeljskih poduzeća te šest europskih, a pobijedila je
grupacija hrvatskih graditeljskih tvrtaka ponudivši jeftiniju
izgradnju i kraći rok.
Hrvatski graditelji izgradit će vijadukt Drežnik za 228 milijuna
kuna u roku od 672 dana, dok su međunarodne tvrtke nudile izgradnju
spomenutog objekta za 366 milijuna kuna u roku od 840 dana. Tunel
Bezjakovo Brdo, u dužini od 296 metara, i most preko Dobre, dužine
548 metara, hrvatski graditelji izgradit po cijeni od 154,5
milijuna kuna za 672 dana, dok je najskuplja ponuda bila 203
milijuna kuna na rok od 900 dana.
Vijadukt Drežnik, dug 2500 metara, bit će najduži vijadukt u
Hrvatskoj.
Ministar pomorstva, prometa i veza Željko Lužavec, izrazivši
zadovoljstvo uspjehom hrvatskih tvrtaka, istaknuo je da su
pobjedom na tom međunarodnom natječaju naši graditelji pokazali da
mogu konkurirati stranim tvrtkama.
Predsjednici Uprava četiriju hrvatskih graditeljskih tvrtaka
ocijenili su da izgradnja vijadukata, tunela i mosta najavljuje
novi polet u građenji cestovne infrastrukture u Hrvatskoj. Poslovi
izgradnje osigurat će punu zaposlenost kapaciteta četiriju
tvrtaka, a vjerojatno i zapošljavanje dodatne radne snage.
Željko Žderić, predsjednik Uprave Konstruktora, kazao je da, uz
kreditiranje stranih banaka, hrvatske graditeljske tvrtke mogu
konkurirati bilo kojoj međunarodnoj tvrtci.
(Hina) žb gk
131503 MET feb 98