PARIZ, 6. veljače (Hina/AFP) - Američka glazbena produkcija ne prevladava više sustavno svjetskim tržištem, jer neamerički umjetnici preuzimaju sve veći dio nacionalnog tržišta u Europi i Aziji, piše u svom posljednjem izdanju
američki tjednik za fonografsku industriju Billboard.
PARIZ, 6. veljače (Hina/AFP) - Američka glazbena produkcija ne
prevladava više sustavno svjetskim tržištem, jer neamerički
umjetnici preuzimaju sve veći dio nacionalnog tržišta u Europi i
Aziji, piše u svom posljednjem izdanju američki tjednik za
fonografsku industriju Billboard.#L#
Prema Međunarodnoj federaciji fonografskih izdanja (IFPI),
Sjedinjene Države i Kanada zauzimale su 1996. godine 33 posto
svjetskog glazbenog tržišta, piše Billboard.
"Sve veći broj lokalnih umjetnika, posebice u Europi i Aziji,
nastavlja nagrizati dio američkog repertoara na ključnim tržištima
i povećava rupu u navikama potrošnje između Sjeverne Amerike i
ostatka svijeta", navodi Billboard.
List piše kako su nacionalni repertoari "u porastu i navodi kao
primjer tog razvoja sadašnji uspjeh talijanskog tenora Andree
Bocellija, čiji je nosač zvuka "Romanza" prodan u šest milijuna
primjeraka diljem svijeta.
U Njemačkoj, piše ovaj tjednik, lokalna je produkcija iznosila više
od 50 posto prodaje singlova u prvoj polovici 1997. godine. U
Nizozemskoj su u studenom prošle godine pet najbolje prodavanih
albuma bili albumi lokalnih umjetnika.
Billboard smatra da je pad američkog udijela na svjetskom tržištu
uzrokovan povećanim raslojavanjem njegove glazbene ponude:
američki se umjetnici obraćaju specifičnim tržištima (country,
rap, rock...) što šteti izvozu gdje je ukus publike općenitiji.
Tako američke superzvijezde country glazbe poput LeAnn Rimes ili
Gartha Brooksa, 'diraju' samo skroman dio publike izvan SAD-a, gdje
country privlači pozornost samo šačice stručnjaka.
Zbog toga je "Blue", najnoviji album LeAnn Rimes prodan u pet
milijuna primjeraka u SAD, a u izvozu je postignuta samo desetina te
brojke. Istovjetan rezultat ostvario je album "Life After Death",
pokojnog rap pjevača The Notorius Biga: šest milijuna prodanih
primjeraka u SAD, nasuprot 600.000 u inozemstvu.
(Hina) bis bnš
061229 MET feb 98