FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

BRODARSTVO: OTOK MAN U DVIJE GODINE UDVOSTRUČIO REGISTAR

DOUGLAS, Otok Man, 4. veljače (Hina/Reuters) - Premašivši brojku od pet milijuna tona, registar brodovlja Otoka Man postao je jedna od najnovijih priča o uspjehu u tom raju za "offshore" kompanije smještenom u Irskome moru.
DOUGLAS, Otok Man, 4. veljače (Hina/Reuters) - Premašivši brojku od pet milijuna tona, registar brodovlja Otoka Man postao je jedna od najnovijih priča o uspjehu u tom raju za "offshore" kompanije smještenom u Irskome moru. #L# Broj brodova registriranih na otoku u zadnje se dvije godine udvostručio, pa se procijenjuje da prihodi od te flote donose oko 20 milijuna funti (33 milijuna dolara) godišnje, tom "ovisnom krunskom posjedu Velike Britanije" s oko 70.000 stanovnika. U registru koji se zaustavio na broju 223, može se naći čitava brodarska paleta od najmodernijih kontejnerskih brodova do trajekata, a otok je privukao i velika imena poput Royal Dutch/Shella i Maerska. "Ono čime se rukovodimo je kvaliteta, sigurnost i izlaženje u susret korisnicima", kaže otočni ministar trgovine i industrije David North. "Jedan smo do najjeftinijih registara brodova u svijetu i ne naplaćujemo porez na tonažu, no odbili smo na stotine brodova jer ne udovoljavaju našim mjerilima", navodi North, dodajući kako je gornja granica za upis brodova 15 godina starosti. Na Otoku Man zaposleno je 16 inspektora za sigurnost brodova, koji provjeravaju svaki brod prije upisa u registar. Visoka sigurnosna mjerila poskupljuju poslovanje, pa je registar tako prošle godine uknjižio gubitak od 75.000 funti, no dugoročno se time stvaraju uvjeti za zdravu brodarsku industriju i jamče stalni prihodi otoku. "Mi smo 15 posto jeftiniji od cijene upravljanja brodovljem bilo gdje drugdje u svijetu, što po procjenama otoku donosi između 15 i 20 milijuna funti", kaže North. U međunarodnim relacijama, pet milijuna bruto registarskih tona (BRT - 2,8316 metara prostornih) ne znači biti u vrhu popisa, pa je tako upisnik brodova Otoka Mana patuljak prema brodarskim divovima kao što su Liberija i Panama, no zato se aktivno takmiči za upis s Bermudskim i Kajmanskim otočjem, Bahamima i Singapurom. U proteklom je destljeću zabilježena brza ekspanzija, no na otoku, među čijim cvatućim djelatnostima prednjače bankarstvo i osiguranje, odlučni su uznastojati na kvaliteti. "Mi ćemo nastaviti istim kursom. Ne želimo stotine brodova", kazao je ministar North, ističući s ponosom da je div naftne industrije Shell na otok upravo prebacio svoju nizozemsku, francusku, njemačku i britansku flotu. O procvatu brodarstva u proteklom desetljeću najbolje svjedoči priča kapetana Franka Preecea, koji je prvi put došao na Man 1987., otvorivši skromni ured u glavnom gradu i luci Douglasu. Sada Dorchester Maritime, lokalna podružnica hamburške brodarske grupacije Bernard Schulte, ima 70 namještenika u otmjenom sjedištu čija je gradnja koštala 2.2 milijuna funti. Preece, nakadašnji kapetan tankera, a danas predsjednik Brodarskog udruženja Otoka Mana, ne propušta odati priznanje otočkoj vladi koja je uvijek imala sluha za potrebe nove industrije. "Vlada je uvijek slušala pomorski sektor. Uvijek su bili naklonjeni našim zakonskim prijedlozima", naglašava Preece. Upisnik brodova u Douglasu Preece uvijek preporuča svojim strankama kao kvalitetnu podršku koja je potrebna u riskantnom i cikličkom brodarskom poslovanju, čiji različiti sektori postižu uzlete i padove u različito vrijeme. "Što je registar veći, izgleda sve bolje", kazao je, napominjući kako "među brodarima u svijetu ima puno kauboja, a među registrima puno onih koji su očigledno ispod standarda", te da i jedno i drugo na Otoku Manu žele svakako izbjeći. Govoreći o globalnoj konjukturi koja trenutačno vlada na tržištu brodskog prostora, Preece i North su upozorili da bi manjak visoko školovanog kadra u idućim godinama mogao predstavljati glavni problem. Po njihovim riječima "u svijetu postoji dramatičan manjak visokih časnika trgovačke mornarice i trebat će 10 godina da se to ispravi". (Hina) dh br 041317 MET feb 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙