BRUXELLES, 28. siječnja (Hina/dpa/AP/Reuters) - Europska komisija kaznila je njemački automobilski koncern Volkswagen AG globom od 102 milijuna ECU-a (200 milijuna maraka) zbog kršenja propisa EU o poštenoj trgovini, rekao je u
srijedu u Bruxellesu europski povjerenik za konkurenciju Karel van Miert.
BRUXELLES, 28. siječnja (Hina/dpa/AP/Reuters) - Europska komisija
kaznila je njemački automobilski koncern Volkswagen AG globom od
102 milijuna ECU-a (200 milijuna maraka) zbog kršenja propisa EU o
poštenoj trgovini, rekao je u srijedu u Bruxellesu europski
povjerenik za konkurenciju Karel van Miert. #L#
Na svom tjednom zasjedanju Europska komisija je odlučila kazniti VW
globom od 102 milijuna ECU-a zato što je svog talijanskog prodavača
sustavno sprječavao da jeftinija vozila marke VW i Audi prodaje i
kupcima izvan Italije.
"Odluka Komisije pokazuje da ponašanje Volkswagen/Audija -
najvećeg proizvođača automobila u Europi - prijeti normalnom
djelovanju jedinstvenog tržišta (Europske unije) i predstavlja
vrlo ozbiljno kršenje europskog zakona o konkurenciji," priopćila
je Komisija.
Prema propisima EU kupci imaju pravo na najpovoljniju kupnju u bilo
kojoj od 15 zemalja unije.
Europska komisija prema propisima EU o konkurenciji može kazniti
tvrtku veličine VW do 10 posto vrijednosti njezine globalne
prodaje.
Globa VW je najveća kazna koju je Europska komisija izrekla nekoj
tvrtki za kršenje propisa o konkurenciji.
"Imamo dokaze i zbog toga mora VW sada platiti novčanu kaznu od 200
milijuna maraka," rekao je Karel van Miert u interviewu za njemački
tjednik "Die Zeit". "VW neće ostati jedini proizvođač koji će
morati platiti globu zbog takve prakse."
Europska komisija je započela istragu o VW-oj trgovačkoj praksi u
Italiji 1995. nakon što su se njemački, austrijski i francuski
građani žalili da im talijanski prodavači odbijaju prodati vozila
VW i njegove podružnice Audija.
Eropska komisija je rekla da je tijekom pretresa sjedišta
Volkswagena i njegovog talijanskog prodavača Autogerma pronašla
"pisane dokaze" o pritisku na prodavače da odbiju prodavati preko
talijanske granice, uključujući i prekid ugovora o prodaji.
Vozila VW i Audija su u to doba bila znatno jeftinija u Italiji nego
u Njemačkoj prvenstveno zbog slabe lire.
Slično su se ponašali i prodavači VW u Nizozemskoj i Danskoj.
Volswagen će također izgubiti pravo na stvaranje mreže eksluzivnih
prodavača njegovih vozila u Italiji, Njemačkoj, Austriji, Danskoj
i Nizozemskoj gdje je ilegalna trgovačka praksa imala posljedica na
kupce.
Prema uobičajenoj praksi VW mora platiti globu unutar tri mjeseca a
eventualna tužba VW protiv presude Europskom sudu u Luxembourgu ne
odlože izvršenje odluke Europske komisije.
(Hina) sl sb
281825 MET jan 98