ZAGREB, 27. siječnja (Hina) - Budući da hrvatski cestovni prijevoznici u postojećoj gospodarskoj situaciji nisu u stanju ispuniti sve tehničke kriterije za homologaciju vozila, ponajviše zbog starosti gospodarskih vozila te nedostatka
novčanih sredstava za uvoz novih, postupku homologacije nužno je prići selektivno ovisno o namjeni pojedinog vozila, zaključeno je, među ostalim, na današnjem sastanku ministra pomorstva, prometa i veza mr. Željka Lužavca sa predstavnicima 30-ak hrvatskih cestovnih prijevoznika. Također je istaknuta potreba suzbijanja "sive ekonomije na cestama", te potreba ujednačavanja ponude i potražnje kako bi se djelatnost javnog cestovnog prijevoza učinila rentabilnom.
ZAGREB, 27. siječnja (Hina) - Budući da hrvatski cestovni
prijevoznici u postojećoj gospodarskoj situaciji nisu u stanju
ispuniti sve tehničke kriterije za homologaciju vozila, ponajviše
zbog starosti gospodarskih vozila te nedostatka novčanih sredstava
za uvoz novih, postupku homologacije nužno je prići selektivno
ovisno o namjeni pojedinog vozila, zaključeno je, među ostalim, na
današnjem sastanku ministra pomorstva, prometa i veza mr. Željka
Lužavca sa predstavnicima 30-ak hrvatskih cestovnih prijevoznika.
Također je istaknuta potreba suzbijanja "sive ekonomije na
cestama", te potreba ujednačavanja ponude i potražnje kako bi se
djelatnost javnog cestovnog prijevoza učinila rentabilnom. #L#
Cestovni prijevoznici podržali su zaključak da Vlada predloži
izmjene i dopune Zakona o sigurnosti prometa na cestama i Zakona o
normizaciji kojim bi Ministarstvo pomorstva, prometa i veza
postalo nadležno za pitanja homologacije cestovnih vozila umjesto
Državnog zavoda za normizaciju i mjeriteljstvo. Podrška je dana i
prijedlozima za izmjenu Pravilnika za autobuse i motorna vozila,
kao i da Ministarstvo pomorstva, prometa i veza izradi nacrt
prijedloga Zakona o vozilima koji bi sveobuhvatno riješio pitanja
proizvodnje i korištenja vozila.
Budući da hrvatski cestovni prijevoznici posluju s gubicima,
zaključeno je da je nužno zaustaviti daljnje izdavanje odobrenja za
obavljanje prijevozničke djelatnosti te daljnje povećanje broja
prijevoznika vezati za omjer ponude i potražnje, odrediti plaćanje
poreza u skladu s prijeđenim kilometrima vozila, provesti propis da
se vozila u vlasništvu stranace ne mogu registrirati u RH,
onemogućiti rad voznog osoblja mimo redovnog rada te pojačati
uspješnost nadzornog sustava.
Načelnik Ureda za cestovni promet u Ministarstvu pomorstva,
prometa i veza Zdravko Frleta istaknuo je, među ostlalim, da je do
nelojalne tržišne utakmice u cestovnom prometu došlo zbog
nekontroliranog uvoza rabljenih motornih vozila koja ne
udovoljavaju normativima Europske zajednice. U Hrvatskoj su tako
registrirane 92 tisuće vozila gospodarske namjene prosječne
starosti 11,5 godina, a od ukupnog broja za javni prijevoz
prijavljeno je svega 5 posto tih vozila.
Na sastanku u Ministarstvu pomorstva, prometa i veza bilo je riječi
i o primjeni PDV-a u međunarodnom prijevozu, mogućnostima
poboljšanja provedbe propisa u cestovnom prijevozu te utjecaju
uvjeta poslovanja na cijene prijevoza.
(Hina) mt gk
271355 MET jan 98