LJUBLJANA, 14. siječnja (Hina) - U Sloveniji je u posljednjih nekoliko godina prodavano 50-ak tisuća novih automobila godišnje, odnosno u prosjeku je bio jedan prodani automobil na 40 stanovnika, što je mali, ali zlatni rudnik
zapadnoeuropskoj autoindustriji.
LJUBLJANA, 14. siječnja (Hina) - U Sloveniji je u posljednjih nekoliko
godina prodavano 50-ak tisuća novih automobila godišnje, odnosno u
prosjeku je bio jedan prodani automobil na 40 stanovnika, što je mali,
ali zlatni rudnik zapadnoeuropskoj autoindustriji. #L#
Po podacima trgovačkih kuća, u prošloj je godini u Sloveniji prodana
61.000 novih autmobila. Renaultova su vozila činila više od 20 posto
ukupne prodaje, slijede Volkswagen, Fiat, Škoda i Opel. No, sve je
značajniji pad popularnosti automobila s Dalekog istoka.
Osim potrebom zamjene starog "zastavinog" auto-parka koji još čini
četvrtinu registriranih vozila, velika ulaganja potrošača u automobile
u Sloveniji tumače relativno dobrim standardom posljednjih godina i
činjenicom da je novi automobil statusni simbol kojega se nitko, ako
može, ne želi odreći.
Automobilomaniji, kako su pojavu okarakterizirali kritičari
potrošačkog mentaliteta, ne mogu se suprotstaviti niti poreznici jer
je slovenska vlada već dvaput pod velikim pritiskom odustala od
namjere da pokretnu imovinu na četiri kotača oporezuje na osnovi snage
motora. Ne koriste niti upozorenja na probleme u prometu i na
parkiralištima, niti javno mišljenje kako bi produktivno investiranje
ušteđevine bilo korisnije od kreditnih nepoznanica koje novi auto
donosi vlasniku.
(Hina) fl vl
141308 MET jan 98