ZAGREB, 22. prosinca (Hina) - Prijevozni učinak Hrvatskih željeznica (HŽ), mjeren netotonskim kilometrima, od ovogodišnjeg rujna neprekidno se povećava. U prosincu bi mogao dosegnuti više od 180 milijuna netotonskih kilometara, dok je
u istom lanjskom mjesecu ostvareno 130,7 netotonskih kilometara. Cilj je HŽ-a održati takav trend prijevoznog učinka, kazao je predsjednik Uprave HŽ Dragutin Šubat na današnjoj konferenciji za novinare.
ZAGREB, 22. prosinca (Hina) - Prijevozni učinak Hrvatskih
željeznica (HŽ), mjeren netotonskim kilometrima, od ovogodišnjeg
rujna neprekidno se povećava. U prosincu bi mogao dosegnuti više od
180 milijuna netotonskih kilometara, dok je u istom lanjskom
mjesecu ostvareno 130,7 netotonskih kilometara. Cilj je HŽ-a
održati takav trend prijevoznog učinka, kazao je predsjednik
Uprave HŽ Dragutin Šubat na današnjoj konferenciji za
novinare.#L#
Govoreći o postignutim rezultatima HŽ-a tijekom ove godine Šubat je
istaknuo kako su među važnijim aktivnostima, koje će dugoročnije
utjecati na povećavanje prijevoza robe, uvođenje brodskoga feeder-
servisa iz Rijeke i Ploča te predstavljanje hrvatskih luka i
željeznice u Budimpešti. Posebni vlak, koji je vozio tom prilikom
stigao je od Zagreba do Budimpešte za četiri sata i 20 minuta, što bi
u daljnjim planovima HŽ-a bilo realno vrijeme putovanja na toj
relaciji. Budući da je prometna strategija HŽ-a utemeljena na
povećavanju prijevoza na prugama koje su hrvatske dionice
paneuropskih prometnih koridora, slično predstavljanje uskoro se
planira u Beču i Muenchenu.
Što se pak, tiče putničkog prijevoza, ističe Šubat, dogovoreno je
da u međunarodnome putničkom prijevozu uz sadašnje vlakove u voznom
redu 2000/2001. preko HŽ-ovih pruga budu uvedena još tri para
međunarodnih vlakova za prijevoz putnika, i to na relaciji od
Zagreba do Sarajeva, na relaciji Ljubljana-Doboj te na relaciji
Ljubljana-Skoplje.
Po Šubatovim riječima, radi povećavanja prihoda od prijevoza
putnika na relacijama gdje vlakovi nisu popunjeni kao drugdje, u
unutarnjem putničkom prijevozu u ovom su mjesecu uvedeni i posebni
božićni popusti. To se ponajprije odnosi na relacije od Zagreba do
Splita, Šibenika i Zadra te Rijeke. Osim toga, kao i prijašnjih
godina, u suradnji s turističkim zajednicama tijekom cijele godine
bili su organizirani turistički vlakovi radi povećavanja prihoda i
proširivanja ponude.
U rujnu je ponovno pokrenut i željeznički promet na X.
paneuropskome prometnom koridoru, koji je u ožujku bio prekinut
zbog NATO-ove zračne intervencije na SR Jugoslaviju. Na hrvatskoj
dionici X. koridora (iz smjera Ljubljane i Maribora preko Zagreba
prema Beogradu) pokrenut je promet iz SR Jugoslavije prema Italiji
te iz Rumunjske prema Italiji. Upravo traju razgovori o prijevozu
većih količina bakra iz Bugarske u Belgiju te dogovori oko uvođenja
izravnih vlakova iz Villacha prema Grčkoj i Bugarskoj.
Na X. paneuropskome prometnom koridoru u siječnju 2000. promotivno
će voziti vlak Akropolis od Atene do Muenchena s ciljem uvođenja u
sljedeći vozni red, a sljedeće ljeto planira se i promotivna vožnja
nagibnog vlaka od Beča preko Mađarske i Zagreba do Splita s voznim
vremenom kraćim od 11 sati, kazao je Šubat.
Kako je kazao Šubat, i u informatičkom području cijele godine
poduzimane su aktivnosti na zamjeni informatičkih sustava s
obzirom na problem prelaska u 2000. godinu, tzv. Y2K. Zbog
izostanka potpore Ministarstva financija, u HŽ nisu uspjeli
riješiti problem pa su do uspostavljanja novoga informatičkog
sustava napravljeni kontinuitetni planovi za razdoblje nakon 31.
prosinca ove godine. Unatoč tomu, istaknuo je Šubat, sigurnost
željezničkog prometa nije upitna jer su uređaji za njegovu
regulaciju starijeg relejnoga i elektromehaničkog tipa pa ne ovise
o problemu Y2K.
Tijekom ove godine broj zaposlenika u HŽ-u smanjen je za 1.162 pa će
krajem ovoga mjeseca HŽ imati 19.526 zaposlenika, a za sljedeću
godinu u HŽ-u planiraju daljnje smanjenje broja zaposlenih.
(Hina) alt ds