ZAGREB, 21. prosinca (Hina) - Velika retrospektivna izložba zaboravljenog hrvatskog slikara Brune Bulića (1903.-1990.) otvorena je večeras u Umjetničkom paviljonu. Tu značajnu likovnu manifestaciju, kojom Umjetnički paviljon završava
ovu godinu, otvorio je ministar kulture Božo Biškupić. Izložba obuhvaća više od 125 portreta, pejsaža i studija nastalih u razdoblju od 1918. do 1988. godine.
ZAGREB, 21. prosinca (Hina) - Velika retrospektivna izložba
zaboravljenog hrvatskog slikara Brune Bulića (1903.-1990.)
otvorena je večeras u Umjetničkom paviljonu. Tu značajnu likovnu
manifestaciju, kojom Umjetnički paviljon završava ovu godinu,
otvorio je ministar kulture Božo Biškupić. Izložba obuhvaća više od
125 portreta, pejsaža i studija nastalih u razdoblju od 1918. do
1988. godine. #L#
Autorica izložbe, povjesničarka umjetnosti Ivanka Reberski na
otvorenju je naglasila da je Bulić jedan od najboljih i
najzanimljivijih hrvatskih slikara prve polovice stoljeća. Bulić
je autor nekoliko antologijskih djela od kojih su četiri u stalnom
postavu Moderne galerije u Zagrebu. Prve poduke u slikarstvu dobio
je od kipara Ivana Rendića, a zatim pohađa višu Školu za dekorativnu
umjetnost u Trstu te slavnu Akademiju lijepih umjetnosti u
Veneciji. Tamo se upoznaje s remek-djelima talijanskih majstora
renesanse i baroka, a u Veneciji se sreće i s djelima Van Gogha, čiju
je izložbu vidio u Giardinima. Upisuje Akademiju likovnih
umjetnosti u Zagrebu na kojoj diplomira, a jedan od najvažnijih
učitelja bio mu je slikar Vladimir Becić. Bulić izlaže sa
znamenitom grupom trojice (Babić-Becić-Miše) 1934. te se na taj
način pridružuje tada vodećim slikarima. Velik uspjeh postiže na
Venecijanskom bijenalu 1942. Tijekom plodotvornog slikarskog
života, naglasila je Ivanka Reberski, stvorio je golem opus
intimističkih tema, portreta, autoportreta i pejsaža.
Retrospektivni izbor iz njegova opusa, po mišljenju autorice
izložbe, potvrđuje Bulićevo mjesto među prvacima hrvatske
likovnosti u prvoj polovini 20. stoljeća.
Ministar kulture Božo Biškupić rekao je da je Bulić svojom
slikarskom edukacijom dorastao razumijevanju slikarstva koje je
mijenjalo tokove svjetske likovne umjetnosti početkom ovoga
stoljeća te znao izraziti duboko štovanje prema svjetskim
velikanima likovnosti. U svojim tematskim polazištima Bruno Bulić
bio je intimist koji je ostvario slikarski opus senzibilitetom
duboko ugrađenim u nacionalni poetski izraz. Prepoznatljivim
rukopisom formiranog stila uvjerljivo slika djela koja pripadaju
samome vrhu hrvatske likovne umjetnosti 50-ih godina.
Ovo je prilika da naše vrijeme prosudi i vrednuje djelo koje svojom
znakovitošću predstavlja važan i vrijedan segment hrvatske
likovnosti stoljeća s kojim se opraštamo, rekao je na kraju
Biškupić čestitajući priređivačima izložbe koja će znatno
obogatiti hrvatsku kulturu u cjelini u ovom vremenu.
Ravnateljica Umjetničkog paviljona Lea Ukrainčik naglasila je
značenje Brune Bulića i samu retrospektivu koja će djela tog
majstora približiti hrvatskoj likovnoj i široj javnosti.
(Hina) ta mć