FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: URBANISTIČKO PLANIRANJE TRGOVINE TREND U ZEMLJAMA EU

ZAGREB, 14. prosinca (Hina) - Urbanističko planiranje trgovačkih kapaciteta vrlo je utjecajan proces u Europskoj uniji, budući se zbog učinka na brzinu i pravac razvoja trgovine na malo vrlo lako može koristiti kao prepreka za ulazak na tržište, kazao je direktor Sektora za trgovinu Hrvatske gospodarske komore (HGK) Ruđer Friganović na današnjem sjednici Vijeća udruženja trgovine. Sektor za trgovinu HGK-a inicirao je raspravu o prostornom planiranju trgovačkih kapaciteta u Hrvatskoj, a s tim u vezi predočene su i temeljne naznake takve politike na području nekoliko zemalja EU.
ZAGREB, 14. prosinca (Hina) - Urbanističko planiranje trgovačkih kapaciteta vrlo je utjecajan proces u Europskoj uniji, budući se zbog učinka na brzinu i pravac razvoja trgovine na malo vrlo lako može koristiti kao prepreka za ulazak na tržište, kazao je direktor Sektora za trgovinu Hrvatske gospodarske komore (HGK) Ruđer Friganović na današnjem sjednici Vijeća udruženja trgovine. Sektor za trgovinu HGK-a inicirao je raspravu o prostornom planiranju trgovačkih kapaciteta u Hrvatskoj, a s tim u vezi predočene su i temeljne naznake takve politike na području nekoliko zemalja EU.#L# U svim zemljama EU porastao je broj tvrtki koje se bave trgovinom na veliko, dok je broj onih koje se bave trgovinom na malo u padu. U svim je zemljama, iako u različitom stupnju, došlo do ogromnog porasta veličine novih prodavaonica, novih prodajnih centra i veličine vodećih trgovačkih tvrtki, istaknuo je Friganović. S urbanističkim planiranjem trgovine, teško je, međutim, uskladiti dva rasprostranjena uvjerenja - da modernizaciju trgovine na malo ne treba ograničavati, budući veća učinkovitost ima za posljedicu niže cijene i veći izbor robe, te da stanovništvo treba imati iste mogućnosti kupovanja bez obzira gdje živi. Europska komisija nema mogućnosti za intervenciju na području urbanističkog planiranja u zemljama članicama, ali pojavljuju se ideje koje bi u budućnosti mogle imati presudan utjecaj. Naime, Komisija se zalaže za koncept prihvatljivog razvoja, revitalizacije europskih gradova, očuvanje okoliša te održanje malih i srednjih tvrtki. Valja napomenuti, istaknuto je, da Europska komisija pomaže malim trgovačkim tvrtkama i osigurava monitoring rasta velikih tvrtki unutar EU, pri čemu posebno prati alijanse koje nastaju u trgovini hranom. Članovi udruženja osvrnuli su se i na kretanje prometa u trgovini na malo tijekom ove godine. Pad prometa tijekom čitave godine nedvojbeno upozorava na sve veću strukturnu krizu hrvatskog gospodarstva. Kretanja u prometu upozoravaju na činjenicu da je domaća trgovina u vrlo teškoj situaciji, a razlozi su velikim dijelom niska primanja i slaba kupovna moć, te odljev kupovne moći u susjedne zemlje (Slovenija, Mađarska, Austrija), što je prisutno u sve većim razmjerima. Promatrajući strukturu prometa trgovine na malo u rujnu prema kolovozu, najveći je pad, po podacima Državnog zavoda za statistiku, ostvaren u trgovini na malo hranom, pićima i duhanskim proizvodima u specijaliziranim trgovinama i to čak 17,8 posto. Na sjednici je predstavljen i nacrt prijedloga zakona o zaštiti potrošača koji bi trebao stupiti na snagu do polovice iduće godine. Njime se uređuju brojna pitanja, npr. prodaja proizvoda i pružanja usluga, odgovornost za proizvod, jamstvo za proizvod i usluge, oglašavanje i dr. (Hina) mku ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙