FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ETIČKO POVJERENSTVO DONIJELO "IZBORNI ETIČKI KODEKS"

ZAGREB, 12. prosinca (Hina) - Etičko je povjerenstvo danas donijelo "Izborni etički kodeks", usvojen na drugoj sjednici toga Povjerenstva nakon razmatranja mišljenja i sugestije parlamentranih stranaka na nacrt Izbornoga etičkog kodeksa. Mišljenja i sugestije Etičkom povjerenstvu dostavili su Hrvatska demokratska zajednica (HDZ), Istarski demokratski sabor (IDS) i Socijaldemokratska partija Hrvatske (SDP). Etičko povjerenstvo u današnjem priopćenju ističe kako je prihvatilo većinu dostavljenih mišljenja stranaka, te ih ugradilo u Izborni etički kodeks. Kodeks ima pet točaka: Temeljne vrijednosti, Ponašanje sudionika u izborima, Ravnopravnost i jednakost u sredstvima javnog priopćavanja, Jednakost svih u mogućnostima predizbornog predstavljanja i Ponašanje promatrača izbornog postupka.
ZAGREB, 12. prosinca (Hina) - Etičko je povjerenstvo danas donijelo "Izborni etički kodeks", usvojen na drugoj sjednici toga Povjerenstva nakon razmatranja mišljenja i sugestije parlamentranih stranaka na nacrt Izbornoga etičkog kodeksa. Mišljenja i sugestije Etičkom povjerenstvu dostavili su Hrvatska demokratska zajednica (HDZ), Istarski demokratski sabor (IDS) i Socijaldemokratska partija Hrvatske (SDP). Etičko povjerenstvo u današnjem priopćenju ističe kako je prihvatilo većinu dostavljenih mišljenja stranaka, te ih ugradilo u Izborni etički kodeks. Kodeks ima pet točaka: Temeljne vrijednosti, Ponašanje sudionika u izborima, Ravnopravnost i jednakost u sredstvima javnog priopćavanja, Jednakost svih u mogućnostima predizbornog predstavljanja i Ponašanje promatrača izbornog postupka. #L# Polazeći od temeljnih vrijednosti - poštenja, istinitosti, pravednosti, poštovanja, odgovornosti, snošljivosti i kulture dijaloga u Izbornom se etičkom kodeksu ističe kako u predizbornom nadmetanju nije dopušteno pozivati na nasilje, širiti nacionalnu, vjersku ili rasnu mržnju te poticati neravnopranost spolova. Predizborno nadmetanje treba voditi slobodno, otvoreno, javno i argumentirano, a u suprotstavljanju težiti utemeljenoj i obrazloženoj kritici. Sudionici izbora imaju slobodu mišljenja i izražavanja misli, a predizborni programi trebaju biti što otvoreniji, jasniji i vjerodostojniji. U Ponašanju sudionika u izborima u Kodeksu se ističe kako je tijekom izborne promidžbe i samog postupka izbora protivno etici - podcjenjivanje hrvatskog sustava slobodnih izbora ili ometanje i sprečavanje potpunog i slobodnog izražavanja volje birača, širenje bilo kakve zlonamjerne ili neutemeljene optužbe protiv bilo kojeg kandidata, a koja ima za cilj izazivanje sumnje u javnosti o kandidatovoj lojalnosti ili rodoljublju. Također je protivno etici iznošenje laži i insinuacija o političkim suparnicima, isticanje fizičkih, psihičkih i drugih osobina suparnika u cilju njihova omalovažavanja, iznošenje laži i insinuacija o privatnom životu suparnika u izborima i članova njihovih obitelji, vrijeđanje i omalovažavanje pripadnika nacionalnih manjina te upotreba osobnih podataka pribavljenih na nezakonit način kao i onih koji su zakonito prikupljeni od organizacija i službi, ali za druge namjene. Tijekom izborne promidžbe i samoga postupka izbora očekuje se da će se stranke i pojedinci, koji su postupili protivno Izbornom etičkom kodeksu, javno ispričati onima o koje su se ogriješili. U točki Izbornog etičkog kodeksa koja se odnosi na ravnopravnost i jednakost u sredstvima javnog priopćavanja ističe se kako birači imaju pravo dobivati u svim sredstvima javnog priopćavanja objektivne informacije o strankama i kandidatima. Stranke i kandidati imaju pravo na jednake uvjete predizbornog nadmetanja te u tu svrhu sve stranke trebaju imati ravnopravan položaj u predstavljanju programa i kandidata i pod jedankim uvjetima dostupno vrijeme na Hrvatskoj radioteleviziji. Od Hrvatske radiotelevizije očekuje se da u svojim emisijama, koje nisu vezane uz predstavljanje izbornih stranačkih programa i kandidata, ne koristi sadržaje koji bi se mogli tumačiti kao izborna promidžba. Od komercijalnih se elektroničkih medija očekuje poštovanje načela jednakog pristupa plaćenoj političkoj promidžbi svih stranaka i kandidata na izborima, te objektivno, nepristrano i uravnoteženo informiranje o izbornoj kampanji. U točki Jednakosti svih u mogućnostima predizbornog predstavljanja ističe se kako je tijekom izborne promidžbe, i samog postupka izbora, protivno etici korištenje opreme, potrošnog materijala i prostorija u vlasništvu države i lokalne samouprave za aktivnosti i namjene izborne promidžbe. Zadnja točka Ponašanje promatrača izbornog postupka Izbornog etičkog kodeksa ističe kako promatrači ne smiju izražavati svoja stajališta o strankama i pojedinačnim kandidatima, niti na drugi način utjecati na birače. Izborni etički kodeks stupa na snagu danas, a objavit će se u "Narodnim novinama", navodi se u priopćenju Etičkog povjerenstva, koje je potpisao njegov predsjednik akademik Ivo Padovan. (Hina) pp/bma dd

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙