ZAGREB, 7. prosinca (Hina) - Pedeseta obljetnica Škole za klasični balet obilježit će se svečanom izvedbom baleta "Ščelkunčik" 15. prosinca na sceni zagrebačkog HNK i predstaviti prigodna monografija o tom značajnom datumu naše
baletne umjetnosti.
ZAGREB, 7. prosinca (Hina) - Pedeseta obljetnica Škole za klasični
balet obilježit će se svečanom izvedbom baleta "Ščelkunčik" 15.
prosinca na sceni zagrebačkog HNK i predstaviti prigodna
monografija o tom značajnom datumu naše baletne umjetnosti.#L#
To je, uz ostalo, istaknuto na današnjoj konferenciji za novinare,
na kojoj su govorile ravanteljica Škole za klasični balet Lidija
Treščec-Bobetko, zamjenica ravnateljice Anđelka Azinović i
baletna pedagoginja Tatjana Lucić-Šarić.
Prvi podatci o poduci scenskoga plesa u Zagrebu datiraju iz sredine
19. stoljeća, a nalaze se u izvorima vezanima za gostujuće inozemne
družine. Godine 1894. tadašnji intendant Hrvatskoga zemaljskog
kazališta Stjepan Miletić osamostaljuje balet i osposobljava ga za
nastupe u operama i za izvođenje baletnog repertoara.
Do osnutka Srednje baletne škole 22. listopada 1949. plesni
podmladak obrazovao se unutar kazališta pod vodstvom iskusnih
scenskih umjetnika, rečeno je na konferenciji.
Ravnateljica Bobetko govorila je o četiri razdoblja Škole -
razdoblje od 1949. do 1961. vrijeme je u kojemu se stječu prva
iskustva baleta uz pomoć stranih pretežno ruskih baletnih pedagoga
i hrvatskih pedagoga koji su se školovali u Moskvi i Petersburgu.
Drugo razdoblje obuhvaća vrijeme od 1961. do 1971., treće od 1971.
do 1989. i četvrto od 1989. do 1999. - vrijeme je u kojemu se Škola
organizacijski i pedagoški potpuno osamostaljuje.
Uspješnost rada Škole, koja od 1991. djeluje pod nazivom Škola za
klasični balet, bila je na stalnoj provjeri predstavljanjem
godišnjih produkcija ili drugih javnih nastupa te ulaskom učenika
završnih razreda u profesionalne ansamble, najčešće u Balet HNK u
Zagrebu, a vrlo često i u inozemne trupe.
Predstavnici Škole izrazili su nezadovoljstvo nedovoljno brigom
državnih institucija za održavanje baletne nastave i
osposobljavanje baletnih umjetnika, osobito muških, pa su u našim
ansamblima angažirirani brojni umjetnici iz inozemstva. Upozoreno
je i na nedostatak prostora i neadekvatne uvjete u kojima se odvija
ta zahtjevna nastava koja još uvijek, kako je rečeno na
konferenciji, nije dovoljno vrednovana.
(Hina) ta mc