ZAGREB, 30. studenoga (Hina) - Dvama danas potpisanim ugovorima između Hrvatske banke za obnovu i razvitak (HBOR) i Credit Agricole Indosuez iz Pariza te Banco Ambrosiano Veneto iz Milana, vrijednim ukupno 8,45 milijuna eura,
zaokružena je financijska faza tehnološke obnove hrvatskih brodogradilišta.
ZAGREB, 30. studenoga (Hina) - Dvama danas potpisanim ugovorima
između Hrvatske banke za obnovu i razvitak (HBOR) i Credit Agricole
Indosuez iz Pariza te Banco Ambrosiano Veneto iz Milana, vrijednim
ukupno 8,45 milijuna eura, zaokružena je financijska faza
tehnološke obnove hrvatskih brodogradilišta. #L#
Od ukupne vrijednosti ugovora, 85 posto ili 7,18 milijuna eura,
odnosi se na robni kredit za kupnju opreme od talijanskih
dobavljača, s rokom otplate od sedam godina i kamatnu stopu euribor
uvećan za 0,6 posto. Ostalih 1,26 milijuna eura je financijski
kredit, odobren na rok od dvije godine, uz kamatnu stopu euribor
uvećan za 2,5 posto.
Ugovore su potpisali u ime inozemnih kreditora glavna managerica za
zemlje istočne Europe Elisabeth Martin i voditeljica Međunarodnog
sektora Armelle Salpin te u ime HBOR-a predsjednik i članica Uprave
Anton Kovačev i Marija Kolarić.
Napominjući kako je HBOR svoj program poticanja izvoza počeo upravo
u brodogradnji, Kovačev je istaknuo da je hrvatska država kroz
različite vidove dala jamstava u vrijednosti 7,5 milijardi kuna,
kako bi se mogla nastaviti proizvodnja brodova i kako bi naša
brodogrtadilišta postalo konkurentnijima na svjetskom tržištu.
Provedba Programa tehnološke obnove hrvatskih brodogradilišta,
ukupne vrijednosti 60 milijuna američkih dolara, počela je u srpnju
ove godine potpisivanjem ugovora o kreditu s Njemačkom bankom za
obnovu i razvitak (KfW), vrijednosti 50 milijuna eura, rekao je
Kovačev.
Pribavljena se sredstva koriste za obnovu i modernizaciju
brodogradilišta odnosno nabavu tehnološke opreme njemačkih
proizvođača, među kojima je najznačajniji Thyssen Reisenthal
Technik. Današnjim potpisom ugovora osigurana su sredstva za
nabavu automatike izrade pojedinih sekcija brodskog trupa,
zavarivanja i transportne prilagodbe poznatih talijanskih
proizvođača, pojasnio je direktor Hrvatske brodogradnje Ante
Baučić.
Pomoćnik ministra gospodarstva za industriju i brodogradnju Milan
Čuvalo na upit je odgovorio kako se napisi i teze o nekakvoj
likvidaciji djelatnosti brodogradnje koriste neprovjereno i bez
osnova. Napomenuo je kako se u radnom materijalu o kojem se nije još
nitko službeno očitovao niti ga prihvatio, kao jedno od mogućih
razmišljanja spominju i alternativna rješenja. Ona pak, nastavio
je Čuvalo, ne polaze od likvidacije djelatnosti, kako se želi
prikazati, već od drugačijeg ustroja brodogradilišta jer ako jedna
pravna osoba ne može ispunjavati svoje obveze i poslovati uredno, a
nema stalnih donatora, treba ići u stečaj. Pritom se kroz preustroj
zadržava djelatnost kroz neku novu pravnu osobu, rekao je Čuvalo.
Na upit tko je obveznik kredita, Kovačev i Čuvalo su pojasnili kako
je primalac kredita HBOR, jamac država, a brodogradilišta kredit
vraćaju HBOR-u. Baučić je dometnuo kako je riječ o iznimno dobroj i
potrebnoj opremi, a njihovom ugradnjom četiri brodogradilišta -
Brodotrogir, riječki "3. maj", pulski Uljanik i Brodosplit - imat
će velike koriste i znatno smanjiti troškove.
Hrvatska brodogradnja objavila je pozivni međunarodni natječaj za
dobavljače specificirane opreme, na kojem su izabrane navedene
dvije banke.
(Hina) db ds