ZAGREB, 26. studenoga (Hina) - Provincijalizam je karakteristika hrvatskoga školskog sustava, a jedna od njegovih glavnih pogrešaka je preopterećenost učenika zbog memoriranja činjenica, rečeno je na današnjoj stručnoj tribini "Škola
za 21. stoljeće" Foruma za slobodu odgoja. Na tribini posvećenoj problemima školstva i "zahtjevima" za novo stoljeće, govorili su stručnjaci, znanstvenici, predstavnici sindikata i udruga koje se bave obrazovanjem.
ZAGREB, 26. studenoga (Hina) - Provincijalizam je karakteristika
hrvatskoga školskog sustava, a jedna od njegovih glavnih pogrešaka
je preopterećenost učenika zbog memoriranja činjenica, rečeno je
na današnjoj stručnoj tribini "Škola za 21. stoljeće" Foruma za
slobodu odgoja. Na tribini posvećenoj problemima školstva i
"zahtjevima" za novo stoljeće, govorili su stručnjaci,
znanstvenici, predstavnici sindikata i udruga koje se bave
obrazovanjem. #L#
Uvodno o "institucijama i ideologiji hrvatskoga školstva" govorio
je Ivan Pađen, napomenuvši kako razvoj školstva u nas prvenstveno
sprečavaju idološke zapreke, a zatim zakonske. Ocijenio je kako je
veliki nedostatak opterećenost nastavnih predmeta suvišnim
činjenicima. "Udžbenici matematike toliko su nejasni da se bez
predavanja i instrukcija gotovo i ne može", rekao je, ustvrdivši
kako u takvom sustavu prosječnim učenicima preostaje samo
imitiranje. U nas se vrednuju rezultati, a ne put spoznaje,
istaknuo je Pađen.
U raspravi je ocijenjeno kako je karakteristika našega školstva
provincijalizam. "Memoriranje činjenica" ocijenjeno je također
jednom od najtipičnijih pogrješaka domaćega školskog sustava.
Dr. Gvozden Flego osvrnuo se na ozračje "antiintelektualizma" u
nas, na koje je upozorila čak i bivša savjetnica Predsjednika RH na
jednom od skupova posvećenog znanosti. U toj atmosferi se ne piše
dobro ni znanju ni školi jer obrazovne institucije ne poručuju "idi
svojim putem", već "slijedi", dodao je.
U nastavku skupa riječi je bilo o obrazovanju za okoliš,
obrazovanju u zemljama tranzicije, slovenskim iskustvima u reformi
škole i europskom kontekstu obrazovanja.
Suorganizatori tribine su Pokret za demokraciju i socijalnu
pravdu, Udruga roditelja Korak po korak, Hrvatska udruga za
društvene i humanističke znanosti, Europski dom, Savjet roditelja
Waldorfske škole i Hrvatsko debatno društvo.
(Hina) mb mc