ZAGREB, 26. studenoga (Hina) - Pad kupovne moći, "crno" tržište putem kojeg se jeftino prodaju nekvalitetni proizvodi (na štetu legalne proizvodnje), visoke carine i druga davanja koja već u inputu opterećuju cijenu finalnog
proizvoda, te relativno velik uvoz jakih alkoholnih pića glavni su razlozi zbog kojih je i tijekom prvih devet ovogodišnjih mjeseci nastavljen trenda pada proizvodnje i prodaje jakih alkoholnih pića domaćih proizvođača, kazala je Ružica Glazer direktorica Udruženja proizvođača pića Hrvatske (UPPH).
ZAGREB, 26. studenoga (Hina) - Pad kupovne moći, "crno" tržište
putem kojeg se jeftino prodaju nekvalitetni proizvodi (na štetu
legalne proizvodnje), visoke carine i druga davanja koja već u
inputu opterećuju cijenu finalnog proizvoda, te relativno velik
uvoz jakih alkoholnih pića glavni su razlozi zbog kojih je i tijekom
prvih devet ovogodišnjih mjeseci nastavljen trenda pada
proizvodnje i prodaje jakih alkoholnih pića domaćih proizvođača,
kazala je Ružica Glazer direktorica Udruženja proizvođača pića
Hrvatske (UPPH).#L#
Po podacima UPPH-a, u spomenutom razdoblju proizvedeno je 13,8
milijuna litara jakih alkoholnih pića, što je u usporedbi s istim
lanjskim razdobljem manje za gotovo devet posto.
Po riječima Ružice Glazer, ukupna prodaja jakih alkoholnih pića
domaćih proizvođača u posljednjih pet godina u konstantnom je padu.
Tako je primjerice 1995. godine prodano 20 milijuna litara, 1996.
godine 19 milijuna litara, 1997. godine 17 milijuna litara, lani 16
milijuna litara, dok je ove godine prodaja došla na 14,8 milijuna
litara. Pritom valja skrenuti pozornost, istaknula je Glazer, da je
zabilježen pad prodaje na domaćem tržištu sa 12,7 milijuna litara u
1995. godini na 7,9 milijuna litara koliko je prodano u istom
razdoblju ove godine.
Promatrano prema grupi proizvoda, najviše je proizvedeno brandija,
7,14 milijuna litara (16 posto manje). Pad proizvodnje zabilježen
je kod svih proizvoda, osim gorkih likera, čija je proizvodnja
porasla 34 posto, na gotovo tri milijuna litara, što je najviša
razina u posljednjih pet godina.
U prvih devet mjeseci na domaćem je tržištu prodaja jakih
alkoholnih pića iznosila 7,9 milijuna litara, dok je na inozemna
tržišta plasirano 6,9 milijuna litara. Usporedbe radi, izvoz je
prošle godine u istom razdoblju iznosio više od osam milijuna
litara, dok je prodaja na domaćem tržištu bila na gotovo istoj
razini.
Tijekom ove godine, po podacima Državnog zavoda za statistiku, u
Hrvatsku je uvezeno milijun litara jakih alkoholnih pića.
(Hina) mku ds