ZADAR, 23. studenoga (Hina) - Potpredsjednik hrvatske Vlade i ministar razvitka, useljeništva i obnove Jure Radić govorio je danas u Zadru o projektu mosta kopno - Pašman. Na skupu u Gradskoj vijećnici, na kojemu su bili ministar rada
i socijalne skrbi Joso Škara, čelnici županijskih i gradskih vlasti, te načelnici općina Preka, Kali, Kukljice na Ugljanu, te Pašmana i Tkona na otoku Pašmanu, ministar Radić je pokazao nazočnima dvije varijante projekta mosta kopno - Pašman.
ZADAR, 23. studenoga (Hina) - Potpredsjednik hrvatske Vlade i
ministar razvitka, useljeništva i obnove Jure Radić govorio je
danas u Zadru o projektu mosta kopno - Pašman. Na skupu u Gradskoj
vijećnici, na kojemu su bili ministar rada i socijalne skrbi Joso
Škara, čelnici županijskih i gradskih vlasti, te načelnici općina
Preka, Kali, Kukljice na Ugljanu, te Pašmana i Tkona na otoku
Pašmanu, ministar Radić je pokazao nazočnima dvije varijante
projekta mosta kopno - Pašman.#L#
Rekao je da je most od kopna do Pašmana još prije dvadesetak godina
bio daleka budućnost, a danas je realnost. Ministarstvo razvitka,
useljeništva i obnove izradilo je idejne projekte mosta, koji su
toliko razrađeni da mogu početi pripremni radovi, dodao je ministar
Radić. Most bi trebao biti dug oko 2300 metara i to bi bio najduži
most u Hrvatskoj preko morskog kanala. Činjenica što je na tom
području najdublje more oko 15,5 metara olakšava posao, a tehnički
je most moguće izgraditi za otprilike tri godine, rekao je ministar
Radić.
Projekte mosta kopno - Pašman razradio je dr. Zlatko Šavor, koji je
projektirao i dubrovački most u gradnji. Po jednoj varijanti, most
kopno - Pašman bi bio sa zategama, a po drugoj, jeftinijoj, bez
njih. Gradnja toga mosta stajala bi oko 40 milijuna njemačkih
maraka, kazao je ministar Radić, napomenuvši da bi radovi mogli
početi sljedeće ljeto ako se do tada obave sve pripreme, osnuje
poduzeće za njegovu gradnju, a osnovale bi ga otočne općine,
gradovi, Županija i Ministarstvo razvitka, useljeništva i obnove.
Takav projekt, o kojem se danas u Zadru prvi put javno raspravljalo,
prema riječima ministra Radića, "početak je ideje hrvatske države
da potakne razvitak svojih otoka". U svakom slučaju, istaknuo je,
nakon Krka, Vira i Paga, Pašman bi bio sljedeći otok povezan mostom
s kopnom.
O značenju mosta kopno - Pašman govorio je i saborski zastupnik iz
Zadra Živko Kolega, koji je, među ostalim, istaknuo da bi njime 120
km obale bilo integrirano u kopneni obalni pojas. Projektant Zlatko
Šavor objasnio je obje varijante projekta mosta.
(Hina) ima dd