ZAGREB, 23. studenoga (Hina)- Izložba "Talijanski produkt dizajn 1945.-1990." iz stalnoga postava Milanskoga trijenala otvara se sutra u zagrebačkomu Muzeju za umjetnost i obrt (MUO) kao potvrda dugogodišnje suradnje te talijanske
vrhunske institucije koja se skrbi o dizajnu i MUO-a.
ZAGREB, 23. studenoga (Hina)- Izložba "Talijanski produkt dizajn
1945.-1990." iz stalnoga postava Milanskoga trijenala otvara se
sutra u zagrebačkomu Muzeju za umjetnost i obrt (MUO) kao potvrda
dugogodišnje suradnje te talijanske vrhunske institucije koja se
skrbi o dizajnu i MUO-a. #L#
Milanski trijenale počeo je djelovati 20-ih godina ovoga stoljeća i
posjeduje Zbriku dizajna od tisuću predmeta - jedinstvenu po
kvaliteti i po količini predmetne baštine, koja je od Drugoga
svjetskog rata do početka devedesetih na opipljiv način
pridonijela mijenjanju našega odnosa prema vremenu i prostoru,
tijelu i hrani, ističe se u predgovoru kataloga izložbe.
Izložba obuhvaća stotinu predmeta i podijeljena je u četiri cjeline
"Poraće i doba obnove 1945.-1960.", "Godine booma 1960.-1970.",
"Godine sukoba 1970.-1980." i "Vrijeme hedonizma 1980.-1990.".
Autorica je izložbe Silvana Anniccihiarico koja je na današnoj
konferenciji za novinare istaknula da je Zbirka dizajna Milanskoga
trijenala nastala kao plod suradnje između kreativnosti, izražene
iznimnom tradicijom talijanskoga dizajna i ustanova koje su
dalekovidno provodile istraživanja i uvodile inovacije u izradi
uporabnih predmeta. Zbirka dizajna u cijelosti opisuje fascinantan
i sugestivan hod kroz povijest naše materijalne kulture, naglasila
je kustosica Anniccihiarico.
Vladimir Maleković govorio je o dobrim vezama između Milanskoga
trijenala i Muzeja za umjetnost i obrt spomenuvši kako je daleke
1957. u tom muzeju bila postavljena izložba natječajnih radova za
naš prvi nastup na XI. milanskom trijenalu koju je organiziralo
Udruženje likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti Hrvatske.
Hrvatski dizajneri tada su u Milanu bili predstavljeni s oko
tridesetak izložaka djela Srneca, Picelja, Richtera, Bernardija i
drugih. Ta je izložba utjecala i na formiranje Studija za
industrijsko oblikovanje (SIO), ključnoga generatora moderne
kulture industrijskoga oblikovanja u Hrvatskoj.
(Hina) ta mc