ZAGREB, 19. studenoga (Hina) - Mogućnost da Republika Hrvatska prihvati ugovor za učlanjenje u Svjetsku trgovinsku organizaciju (WTO), s točkama o audiovizualnoj umjetnosti po kojima bi se film tretirao kao svaka druga roba, ne
ugrožava samo hrvatski kulturni identitet nego bi logikom presedana mogao poremetiti procese kulturne politike ostalih europskih država, rečeno je na večerašnjoj skupštini Društva hrvatskih filmskih redatelja (DHFR) u Zagrebu.
ZAGREB, 19. studenoga (Hina) - Mogućnost da Republika Hrvatska
prihvati ugovor za učlanjenje u Svjetsku trgovinsku organizaciju
(WTO), s točkama o audiovizualnoj umjetnosti po kojima bi se film
tretirao kao svaka druga roba, ne ugrožava samo hrvatski kulturni
identitet nego bi logikom presedana mogao poremetiti procese
kulturne politike ostalih europskih država, rečeno je na
večerašnjoj skupštini Društva hrvatskih filmskih redatelja (DHFR)
u Zagrebu.#L#
Po riječima predsjednika Društva Hrvoja Hribara, koji je na poziv
francuskog Ministarstva kulture prošli tjedan boravio u
Francuskoj, hrvatski autori trebali bi poduprijeti francuski model
nasuprot američkim uvjetima za ulazak u WTO. Izvijestio je i da je
DHFR na današnjem sastanku u hrvatskome Ministarstvu kulture
istaknuo da se točka o takvoj distribuciji mora isključiti iz
ugovora jer bi mogla izazvati trajne teškoće. "Hrvatska javnost i
administracija nemaju pravu predodžbu o uznemirenosti koju je u
krugovima francuske i europske kinematografije izazvalo
stajalište hrvatske Vlade, koja je taj ugovor namjeravala
prihvatiti zajedno s prijepornim točkama", kazao je Hribar.
Predsjednik Društva hrvatskih filmskih redatelja u Francuskoj je
počeo pregovore o ugovorima o suradnji, po kojima bi Francuska
financirala dva hrvatska filma na godinu i pomagala prodor
hrvatskog filma u europski distribucijski i medijski prostor. No,
zapreka je što u Hrvatskoj još nema tijela poput francuskoga
Nacionalnog centra za kinematografiju, koje bi s njim te ugovore
moglo potpisati, rekao je Hribar.
Krsto Papić izvijestio je članove Društva o sudjelovanju na
Europskom filmskom forumu u Strasbourgu, u festivalskom dijelu
kojeg je prikazan njegov film "Kad mrtvi zapjevaju". Govoreći o
središnjoj temi Foruma - ugroženu položaju europskog filma - Papić
je podastro zabrinjavajuće podatke da od ukupnih prihoda
kinematografije u Europi 80 posto dobije američki film te da je
ukupni udio europskog filma u svjetskoj proizvodnji samo dva
posto.
Društvo će ovih dana raspravljati o statutu Hrvatskoga filmskog
instituta, a nakon toga će od mjerodavnih ministarstava zatražiti
da ga registriraju.
(Hina) ag sp