NEW YORK, 10. studenoga (Hina/Reuters) - Što je dijete dulje u vrtiću, to utjecaj odvajanja na odnos majke i djeteta biti veći, pokazuje novo istraživanje. No, taj je negativan učinak ipak malen, ističu istraživači.
NEW YORK, 10. studenoga (Hina/Reuters) - Što je dijete dulje u
vrtiću, to utjecaj odvajanja na odnos majke i djeteta biti veći,
pokazuje novo istraživanje. No, taj je negativan učinak ipak malen,
ističu istraživači. #L#
Ispitivanjem 1.274 majki i njihove djece, istraživači iz
američkoga Državnoga instituta za dječje zdravlje i razvoj otkrili
su da djeca koja redovito dio dana provode u vrtiću ili ona koju čuva
netko drugi, imaju "nešto manje pozitivan" odnos s majkom nego ona
djeca koja su s majkom više nego u vrtiću i ona koja uopće ne idu u
vrtić. Možda su, pretpostavljaju autori istraživanja, majke i
djeca koji svakodnevno dio vremena provode odvojeno, manje
prilagođeni jedno drugome.
"Kao roditelj, ja rezultate ovog istraživanja ne bih doživjela kao
lošu vijest, nego kao poticaj da što bolje iskoristim vrijeme koje
provodim s djetetom", objasnila je dr. Margaret Tresch Owen sa
Sveučilišta u Dallasu.
Ipak, "konačni dugoročan utjecaj tako umjerenog učinka na razvoj
djeteta bit će otkriven tek kad se tu djecu bude pratilo tijekom
prvih razreda osnovne škole", pišu istraživači.
Rezultati novog istraživanja objavljeni su u časopisu
"Developmnetal Psychology" i bitni su jer sve više majki radi izvan
doma pa moraju djecu ostavljati u vrtiću. Statistike pokazuju da je
početkom 90-tih izvan doma radilo više od 50 posto majki djece mlađe
od dvanaest mjeseci.
Istraživači su ispitali koliko su vremena djeca provodila u vrtiću,
o kakvoj je vrsti vrtića riječ. Osim toga, proučavali su
interakciju djeteta i majke tijekom prve tri godine djetetova
života.
Što je vrtić kvalitetniji, to je bolja i povezanost djeteta i majke,
pokazuje ispitivanje. "Ispitivanje je pokazalo da su djeca i
dojenčad koja imaju bolju brigu tjekom dana nešto bliskija s
majkom", istaknula je voditeljica istraživanja dr. Martha Cox,
znanstvenica sa Sveučilišta North Carolina u Chapel Hillu.
Istraživanje je pokazalo i to da obrazovanije majke bolje osjećaju
potrebe djeteta od manje obrazovanih roditelja.
"Otkrili smo da je razina obrazovanja majke mnogo bolji pokazatelj
majčina osjećaja za potrebe djeteta nego duljina vremena koje
dijete provede u vrtiću ili kvaliteta ustanove", istaknula je dr.
Cox.
(Hina) car dgk