FR-IN-VA-crkve-Ljudska prava-Vjerske zajednice-Vjerovanja-Sveučilište FR LE MONDE 9.11.RAZG.S AMALADOSSOM FRANCUSKALE MONDE9. XI. 1999.Tri pitanja... Michaelu Amaladossu1. Michaele Amaladossu, Vi ste sveučilišni profesor, indijski
jezuit i teolog avangarde. Što mislite o Papinu dokumentu o Crkvi u Aziji?= Taj je dokument pisan za Aziju, ali ne iz Azije. Analiza političkih i socijalnih prilika na kontinentu je točna, ali mi smeta način 'evangelizacije' koji se u njemu propovijeda. Što znači 'evangelizirati Aziju' u prilikama kulturnog i vjerskog pluralizma gdje kršćani, kojih je jako malo, živi uz hinduse, muslimane, budiste itd? Dokument suviše navodi na mišljenje da Azija očekuje vjersko ispunjenje i da ono može doći samo od Isusa Krista. Na taj se način kršćanstvo potvrđuje 'odozgo'. To ne odgovara Aziji.2. Kakva je Vaša zamisao dijaloga?= Treba 'evangelizirati' kroz dijalog. Drugim riječima, utvrditi sve one vrijednosti koje tradicije poput hinduizma i budizma nude svim ljudima. Mislim na razmatranje, odricanje, samozataju. Kršćani imaju što naučiti od istočnjačke duhovnosti, kao što i ona ima što naučiti od kršćanstva. Njezino upoznavanje treba potaknuti
FRANCUSKA
LE MONDE
9. XI. 1999.
Tri pitanja... Michaelu Amaladossu
1. Michaele Amaladossu, Vi ste sveučilišni profesor, indijski
jezuit i teolog avangarde. Što mislite o Papinu dokumentu o Crkvi u
Aziji?
= Taj je dokument pisan za Aziju, ali ne iz Azije. Analiza
političkih i socijalnih prilika na kontinentu je točna, ali mi
smeta način 'evangelizacije' koji se u njemu propovijeda. Što znači
'evangelizirati Aziju' u prilikama kulturnog i vjerskog pluralizma
gdje kršćani, kojih je jako malo, živi uz hinduse, muslimane,
budiste itd? Dokument suviše navodi na mišljenje da Azija očekuje
vjersko ispunjenje i da ono može doći samo od Isusa Krista. Na taj se
način kršćanstvo potvrđuje 'odozgo'. To ne odgovara Aziji.
2. Kakva je Vaša zamisao dijaloga?
= Treba 'evangelizirati' kroz dijalog. Drugim riječima, utvrditi
sve one vrijednosti koje tradicije poput hinduizma i budizma nude
svim ljudima. Mislim na razmatranje, odricanje, samozataju.
Kršćani imaju što naučiti od istočnjačke duhovnosti, kao što i ona
ima što naučiti od kršćanstva. Njezino upoznavanje treba potaknuti
Crkvu da pronađe nove teološke izričaje.
Primjerice, više ne treba isticati da je kršćanstvo 'jedini' put
spasa za čovjeka.
3. Što mislite o optužbama zbog 'obraćenja' koje iznose hinduski
ekstremisti?
= Pravo je svakog vjernika da izloži svoju poruku. Znači li to
'obratiti'? Hindusi ne vole prozelitizam, ali isto tako ne vole
nasilje. Nisu odobravali nasilje koje su manje skupine provodile
nad kršćanima. Ipak se plašim da se Papin govor u New Delhiju ne
shvati kao poziv na 'obraćenje'. Može li se istodobno tvrditi kako
treba 'razgovarati' s drugim religijama i misliti da je došlo
vrijeme za 'pokrštavanje' Azije?" Razgovarao je Henri Tincq.