KARLOVAC, 8. studenoga (Hina) - Završetak izgradnje karlovačke zaobilaznice, tj. dionice od Karlovca do Vukove Gorice, očekuje se prije početka turističke sezone. Radovi na preostalih 60 kilometara autoceste Rijeka-Zagreb teku po
planu, rekao je tijekom današnjeg obilaska najvažnijih objekata karlovačke zaobilaznice predsjednik Uprave Autoceste Rijeka-Zagreb Ivan Prgomet.
KARLOVAC, 8. studenoga (Hina) - Završetak izgradnje karlovačke
zaobilaznice, tj. dionice od Karlovca do Vukove Gorice, očekuje se
prije početka turističke sezone. Radovi na preostalih 60
kilometara autoceste Rijeka-Zagreb teku po planu, rekao je tijekom
današnjeg obilaska najvažnijih objekata karlovačke zaobilaznice
predsjednik Uprave Autoceste Rijeka-Zagreb Ivan Prgomet. #L#
Autocesta se gradi iz dvaju smjerova - od Karlovca prema Rijeci do
Vukove Gorice i iz Rijeke, od mjesta Kupjaka do Vrbovskog.
Najintenzivniji radovi izvode se na dionici Karlovac-Vukova Gorica
gdje su u tijeku zemljani radovi i gradnja nekoliko objekata.
Najvažniji je 2,5 kilometara dug vijadukt Drežnik, tj. karlovačka
zaobilaznica, čijim će se završetkom riješiti jedna od
najkritičnijih prometnih točaka prema Rijeci - prolaz kroz
Karlovac.
Po Prgometovim riječima, 96 posto radova završeno je na tunelu
Sveti Marko i na mostu na rijeci Dobri, te se očekuje da će ta
dionica biti gotova u sljedećoj godini. Dionica Kupjak-Vrbovsko,
duga 19,5 km s trima tunelima i dvama vijaduktima te jednim mostom,
najsloženija je na autocesti. Njezin završetak planira se do kraja
2001. godine.
Trenutačno u dioničkom društvu Autocesta Rijeka-Zagreb zaključuju
projekt koncesijskog modela i privatizacije autoceste. Raspisan je
međunarodni natječaj na kojem su četiri konzorcija sastavljena od
domaćih i stranih partnera prošla postupak pretkvalifikacije.
Odabrani konzorcij u sljedeća tri mjeseca treba predati svoje
ponude za projektiranje, gradnju, financiranje i privatizaciju
autoceste. Konzorcij bi, po Prgometovim riječima, u proljeće
trebao početi raditi na preostalim dionicama.
Projekt izgradnje autoceste Rijeka-Zagreb financira Europska
banka za obnovu i razvoj i njemačka banka za obnovu i razvoj KfW sa
iznosom od 500 milijuna maraka, što je približno 70 posto ukupne
vrijednosti projekta od 800 milijuna maraka. Ostalih 30 posto
financirat će se preko koncesije i privatizacije, rekao je Prgomet.
On je izvijestio također da su pravno-imovinski odnosi autoceste
Rijeka-Zagreb riješeni u 99 posto slučajeva, a izrazio je nadu da će
se uskoro uspješno riješiti još jedan preostali sporni slučaj.
Odgovarajući na upit o mogućnosti da teška vozila i dalje zaobilaze
autocestu i kreću se starom cestom, Prgomet je najavio da će se u
idućem razdoblju analizirati promet starom cestom i autocestom
kako bi se dokazala isplativost autoceste Rijeka-Zagreb. Prgomet
je dodao da će sustav naplate cestarina na novoj autocesti biti među
najsuvremenijima u Europi.
(Hina) kg db