WASHINGTON, 8. studenoga (Hina) - Kad biste krenuli u kupovinu novih cipela sigurno vam ne bi bilo drago da vam u prvoj trgovini na leđa zalijepe papir s opisom modela koji tražite i cijenom koju ste spremni platiti, kućnom adresom i
brojem telefona. A baš to se sve učestalije događa onima koji trguju preko Interneta.
WASHINGTON, 8. studenoga (Hina) - Kad biste krenuli u kupovinu
novih cipela sigurno vam ne bi bilo drago da vam u prvoj trgovini na
leđa zalijepe papir s opisom modela koji tražite i cijenom koju ste
spremni platiti, kućnom adresom i brojem telefona. A baš to se sve
učestalije događa onima koji trguju preko Interneta.#L#
Američko Savezno povjerenstvo za trgovinu (FTC) izrazilo je
zabrinutost i pokrenulo istragu o tome da tvrtke koje trguju
elektronički prikupljaju podatke o svojim kupcima. One preko
Interneta na njihova računala "ugrađuju" identifikacijske oznake i
zatim mogu pratiti sve što se s tog računala radi. Navodno pojedine
tvrtke razmjenjuju informacije o kupcima, njihovim potrebama,
navikama, novčanom stanju, pa čak i osobne podatke o njima.
U suradnji s ministarstvom trgovine FTC je u ponedjeljak u
Washingtonu organizirao cjelodnevno savjetovanje o ovom
problemu.
"Korisnici Interneta to s pravom smatraju neovlaštenim zadiranjem
u njihove privatne stvari", kaže predsjednik FTC-a Robert
Pitofsky. "Naravno, teško da se mogu potužiti jer ni ne znaju tko ih
i kada špijunira", dodaje.
Zasad, kao slaba utjeha i zaštita može poslužiti upozorenje
korisnicima Interneta da se ne uključuju na stranice na kojima
primjete reklamne oznake tvrtki "DoubleClick", "Engage" i
"MatchLogic". Vjeruje se, međutim, da ima oko tisuću tvrtki koje se
bave "Internet praćenjem".
FTC želi današnje savjetovanje iskoristiti za mjerodavnu ocjenu o
tome jesu li korisnici Interneta dovoljno zaštićeni sadašnjim
zakonima ili je potreban novi propis.
(Hina) fp sb