BEČ, 2. studenoga (Hina/Reuters) - Vožnja autoputom u nedopuštenom smjeru, već poznata s njemačkih cesta, sve je češće uzrok tragedija i na austrijskim prometnicama.
BEČ, 2. studenoga (Hina/Reuters) - Vožnja autoputom u nedopuštenom
smjeru, već poznata s njemačkih cesta, sve je češće uzrok tragedija
i na austrijskim prometnicama. #L#
Smrt na mjestu uobičajen je ishod takvih pojava.
Prava provala slučajeva kada automobili velikom brzinom po
autoputu voze nedopuštenim smjerom i velika smrtnost u time
izazvanim nesrećama, izazvali su pravu konsternaciju u austrijskoj
javnosti i veliki broj zahtjeva da državne vlasti suzbiju takvo
suludo ponašanje.
Austrija, tvrdi statistika, u prosjeku bilježi najveći broj
slučajeva "cestovnih kamikaza".
U prvih 10 mjeseci ove godine zabilježen je 371 slučaj vozača
ubojica.
"Jasno je da takva vožnja obično završava smrću i gotovo neizbježno
odnosi nedužne žrtve", kaže Othmar Thann iz austrijskog Odbora za
sigurnost na cestama.
Više od polovice cestovnih ubojica potaknuto je konzumacijom
alkohola. Najpogođenija je pokrajina Štajerska s bogatom
proizvodnjom vina i brojnim mjesnim gostionicama.
Umor, frustracije i stres također potiču cestovnu agresivnost.
"Ono što trebamo je još kvalitetnije označiti ulaze i izlaze na
autoputevima te jasno upozoriti na posebno osjetljive točke",
smatra Heinz Lukaschek iz saveznog ministarstva znanosti i
prometa.
Harald Dirnbacher iz ASFINAG-a, agencije za financiranje
autoputeva, tvrdi da jednostavnog rješenja za problem nema.
"Vožnja u nedopuštenom smjeru obično traje kilometrima prije nego
što vozači primijete da se kreću u krivom pravcu", kaže
Dirnbacher.
Motiv ponekad predstavlja i želja za samoubojstvom što je, priznaju
stručnjaci, gotovo nemoguće spriječiti bilo kakvom cestovnom
signalizacijom.
Neki, pak, smatraju da uzrok možda leži i u činjenici da su
austrijski autoputevi uglavnom besplatni. Italija i Francuska,
primjerice, imaju naplatne kućice na ulascima na autoput što
automatski blokira prilaz potencijalnim cestovnim ubojicama.
Unatoč nekim pokušajima da se spriječe tragedije - poput
ugrađivanja metalnih zublji koje iskoče i probuše gume
automobilima koji dolaze iz nedopuštenoga smjera, no čije je
postavljanje poprilično skupo i može izazvati neželjene nesreće
kada automobili koji napuštaju autoput nalete na onesposobljeno
vozilo - prometni stručnjaci strahuju da će problem ostati čak i
uvođenjem drastičnih mjera.
"Nikad nećemo biti u mogućnosti iskorijeniti vozače-ubojice, kao
što je nemoguće preduhitriti osobu koja se zaputi u školsku zgradu
kako bi ispraznila svoje oružje u učenike", upozorava Karl Obermair
iz Austrijskog auto-moto kluba (OeAMTC).
(Hina) ii sv