HELSINKI, 31. listopada (Hina/Reuters) - Hladni sjever Europe još jednom je slavio svog junaka. U atmosferi karakterističnoj za južnjačke narode Finci su dočekali novi naslov svjetskog prvaka u formuli 1. Usprkos uvjerljivoj i
sigurnoj vožnji Mike Hakkinena ozračje napetosti i isčekivanja raslo je iz minute u minutu utrke. Svaki krug staze u Suzuki donosio je nove strepnje, jer samo je pobjeda promovirala Finca u svjetskog prvaka. Ostale kombinacije nudile su veliku neizvjesnost i kockanje. Devedesetak minuta straha, ali i ponosa zbog sjajno odvožene utrke, okončano je u trenutku kada je Hakkinen prošao ciljem. U brojnim barovima u Helsinkiju, ali i u drugim gradovima započeo je veliki "tulum". Potoci alkohola i pjesme preplavili su "hladnu Finsku". "Ponosni smo na našeg Miku. Imao je živce čvrste poput čelika," kazao je Jari Kurri, bivši hokejaš NHL lige. Više stotina automobila "zauzelo" je centar finske metropole, dok je mnoštvo bijelih zastava sa plavim križem ukrašavalo pročelja zgrada. Najsretniji Hakkinenovom obranom naslova bili su vlasnici kafića. Velika zarada i pobjeda nacionalnog junaka dovoljan su razlog za zadovoljstvo. "Neki naši gosti nisu izdržali veliki pritisak poput Hakkinena. Ludilo je bilo neviđeno, a pića sve
HELSINKI, 31. listopada (Hina/Reuters) - Hladni sjever Europe još
jednom je slavio svog junaka. U atmosferi karakterističnoj za
južnjačke narode Finci su dočekali novi naslov svjetskog prvaka u
formuli 1.
Usprkos uvjerljivoj i sigurnoj vožnji Mike Hakkinena ozračje
napetosti i isčekivanja raslo je iz minute u minutu utrke. Svaki
krug staze u Suzuki donosio je nove strepnje, jer samo je pobjeda
promovirala Finca u svjetskog prvaka. Ostale kombinacije nudile su
veliku neizvjesnost i kockanje. Devedesetak minuta straha, ali i
ponosa zbog sjajno odvožene utrke, okončano je u trenutku kada je
Hakkinen prošao ciljem. U brojnim barovima u Helsinkiju, ali i u
drugim gradovima započeo je veliki "tulum". Potoci alkohola i
pjesme preplavili su "hladnu Finsku". "Ponosni smo na našeg Miku.
Imao je živce čvrste poput čelika," kazao je Jari Kurri, bivši
hokejaš NHL lige.
Više stotina automobila "zauzelo" je centar finske metropole, dok
je mnoštvo bijelih zastava sa plavim križem ukrašavalo pročelja
zgrada. Najsretniji Hakkinenovom obranom naslova bili su vlasnici
kafića. Velika zarada i pobjeda nacionalnog junaka dovoljan su
razlog za zadovoljstvo. "Neki naši gosti nisu izdržali veliki
pritisak poput Hakkinena. Ludilo je bilo neviđeno, a pića sve
manje. Na kraju su se neki i slomili," pokazao je vlasnik jednog
bara u centru Helsinkija, Matti Simojoki, na trojicu "slomljenih"
za jednim stolom.
I na drugom kraju Europe sve je bilo spremno za veliko slavlje.
Italija od davne 1979. i Jodya Schecketera očekuje Ferrariev
naslov. No, niti ovoga puta očekivanja i nadanja nisu ostvarena.
Iako je talijanska momčad nakon 1983. godine prvi put osvojila
naslov prvaka među konstruktorima. Više od 30.000 ljudi provelo je
noć na ulicama Maranella očekujući prijenos iz Japana. Neki su
spavali po parkovima i trgovima prekriveni ferrarievim zastavama.
Jedino što su tražili bila je velika pobjeda momčadi sa znakom
propetog konjića. Sve je bilo spremno za višednevno slavlje,
međutim neviđeni optimizam uništen je polovicom utrke, kada je već
svima bilo jasno kako Hakkinen vozi utrku života. Smireno i bez
pogrešaka, posve koncentrirano, zasluženo je slavio.
Razočaravajući kraj pokazao je drugu stranu velike ljubavi.
Ogorčenje i bijes istovremeno su se miješali sa zadovoljstvom
osvajanja momčadskog naslova, što je ponudilo mnogo zanimljivih
izjava. Tuga i žal prepravili su ulice Apenina. Dok je "hladna"
Finska slavila, "vruća" Italija je tržila krivce. "Sumnjam da je
Schumacher uopće želio pobijediti. On je sebićan. Schumacher želi
biti čovjek koji će donijeti titulu u Ferrari," smatra vremešni
Paolo, odjeven u crveno prepun ferrarievih obilježja. Pun emocija
još je dugo sipao optužbe na račun njemačkog vozača. No bilo je onih
koji su mislili drugačije. "Borili smo se za dva naslovca, na kraju
smo ugrabili jedan. To je pozitivno, ali mogli smo i više.
Schumacher je bio sjajan, međutim Irvine je vozi kao drugi vozač u
momčadui, što on i je," kazao je Alberto Beccari, predsjednik
Maranello Ferrari Cluba.
(Hina) dl dl