ZAGREB, 28. listopada (Hina) - Hrvatski nacionalni zračni prijevoznik Croatia Airlines (CA) prodala je svih pet zrakoplova tipa Boeing 737-200 iz svoje flote američkoj leasing kompaniji ASI te se time potpuno opredijelila za
zrakoplove francuskog proizvođača Airbus. Posljednja dva, od pet Boeingovih zrakoplova prodana su u rujnu, rečeno je na današnjoj konferenciji za novinare poslovodstva Croatia Airlinesa.
ZAGREB, 28. listopada (Hina) - Hrvatski nacionalni zračni
prijevoznik Croatia Airlines (CA) prodala je svih pet zrakoplova
tipa Boeing 737-200 iz svoje flote američkoj leasing kompaniji ASI
te se time potpuno opredijelila za zrakoplove francuskog
proizvođača Airbus. Posljednja dva, od pet Boeingovih zrakoplova
prodana su u rujnu, rečeno je na današnjoj konferenciji za novinare
poslovodstva Croatia Airlinesa. #L#
Iako je Croatia Airlines 1992. nabavila Boeingove zrakoplove,
1996. su napravljene posebne usporedne analize o Boeingovim i
Airbusovim zrakoplovima. Donošenjem odluke o kupnji Airbusovih
zrakoplova, istodobno je odlučeno da se Boeingovi zrakoplovi
prodaju, rekao je pomoćnik glavnog direktora za tehničke poslove
Roman Gebauer.
Govoreći o razlozima prodaje tih tipova zrakoplova, Gebauer je
istaknuo, kako je dodatni razlog za njihovu prodaju bila i
činjenica što oni od 2002. godine više neće moći letjeti u europskom
zračnom prostoru, zbog prevelike buke koju stvaraju.
Od pet Boeinga, koji su bili u sastavu CA tri su u floti zrakoplovne
tvrtke Južnoafričke Republike, jedan je u Slovačkoj, dok je
posljednji peti - Alfa, još uvijek u Hrvatskoj i čeka svoj polazak
na novo odredište. Zrakoplovi, stari 19 godina, kako je rečeno,
prodani su po 50 posto od nabavne cijene.
Poslovodstvo Croatia Airlinesa je nakon detaljne analize u
rješavanju problema Y2K ili Millennium Buga, zaključilo, kako se na
Airbusovim zrakoplovima ne očekuju poteškoće na prijelazu u 2000.
godinu. Istraživanje toga problema, hrvatsku je zrakoplovnu tvrtku
stajalo od 400.000 do 500.000 američkih dolara. Iz svih provedenih
analiza i testiranja u suradnji s proizvođačima zrakoplova nije
utvrđen utjecaj problema 2000. na sigurnost zrakoplova i sustava
Airbus A319 i A320 te ATR 42, koji tvore flotu Croatia Airlinesa.
Zaštitni alarmni sustavi i komunikacijska oprema CA također su Y2K
u redu, a dio zastarjelih rezervacijskih terminala upravo se
zamijenjuje novima.
Od 1. studenoga CA uvodi i novi koncept "frequent flayer" programa,
čime su sva odredišta podijeljena u četiri zone. Takva podjela
putnicima donosi dodatne pogodnosti, po kojima je jednak broj milja
na svim domaćim letovima u prvoj zoni, dok su veći iznosi milja za
gradove ostalih zona.
(Hina) splj ds