ZAGREB, 21. listopada (Hina) - Proizvodnja ambalaže, kao kompleksno područje zahtijeva dodatnu edukaciju, a kako u Hrvatskoj ne postoji poseban studij trebalo bi za to područje organizirati poslijediplomski studij. Na njemu bi se
stučnjaci mogli osposobljavati za sve tehnološke procese u proizvodnji ambalaže, upoznati zakonske propise, funkcije nabave, marketinga, logistike i sl., istaknuli su stručnjaci velikih domaćih tvrtki na raspravi o ambalaži, u organizaciji Akademije tehničkih znanosti Hrvatske i Hrvatskog društva za sustave, a u sklopu rasprava o "Proizvodima i proizvodnji u Hrvatskoj".
ZAGREB, 21. listopada (Hina) - Proizvodnja ambalaže, kao
kompleksno područje zahtijeva dodatnu edukaciju, a kako u
Hrvatskoj ne postoji poseban studij trebalo bi za to područje
organizirati poslijediplomski studij. Na njemu bi se stučnjaci
mogli osposobljavati za sve tehnološke procese u proizvodnji
ambalaže, upoznati zakonske propise, funkcije nabave, marketinga,
logistike i sl., istaknuli su stručnjaci velikih domaćih tvrtki na
raspravi o ambalaži, u organizaciji Akademije tehničkih znanosti
Hrvatske i Hrvatskog društva za sustave, a u sklopu rasprava o
"Proizvodima i proizvodnji u Hrvatskoj". #L#
Kako je kazala koordinatorica laboratorija za tehnologiju i
ambalaže u Plivi Ružica Bailo, Pliva, primjerice, koristi
isključivo farmaceutsku ambalažu (folije, staklena ambalaža,
plastična ambalaža i sl.)
Budući je riječ o posebnoj ambalaži koja potpada pod stroge propise
farmaceutskih udruga i Ministarstva zdravstva, Pliva se često mora
snabdijevati kod inozemnih proizvođača ambalaže. Domaći su
proizvođači ambalaže, kazala je Bailo, često nedovoljno
informirani i potreban im je dugo razdoblje za edukaciju.
Stoga u Plivi, prije no što započnu suradnju sa novim proizvođačem
ambalaže nastoje upoznati čitav njihov tehnološki proces pa tek
onda uspostaviti suradnju. Jer, kako je kazala Bailo, često se
dešava da su prvi ogledni primjerci ambalaže izuzetno kvalitetni, a
kada se posao ugovori to više nije slučaj.
Kroz rad sa domaćim proizvođačima, pažnja im se nastoji skrenuti na
stroge svjetske standarde koje zahtijevaju svjetska udruženja a
čija bi im primjena omogućila izlazak i na inozemna tržišta,
istaknula je Bailo. Pritom je napomenula kako svaka inovacija u
pakiranju zahtijeva i određene investicije, koje obično nisu
zanemarive, pa je i to jedan od razloga zašto domaći proizvođači
nekada nisu u stanju pratiti svjetske trendove.
(Hina) tp/alt ds