FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

FR MONDE 14.X.FILM I KULT. POSEBNOST

FR-US-dobit-Film-Škole-Tržište/cijene-Društvo FR MONDE 14.X.FILM I KULT. POSEBNOST FRANCUSKALE MONDE14. X. 1999.Sociolog i redatelj"Pierre Bourdieu protiv Georgesa Lucasa? Pred sedamdesetak gazda svjetskog audiovizualnog područja koji su se ovog tjedna okupili u Parizu, profesor na Francuskom koležu bio je vjeran ulozi velikog preziratelja ovoga doba slavodobitne liberalizacije. 'Gospodari svijeta, znadete li uistinu što činite?', zapitao je u utorak publiku u parteru u kojemu su sjedili proizvođači slike. U bogatom i općenito uvjerljivom govoru, sociolog im je iznio svoju istinu: njihov zakon 'maksimalne dobiti u kratkom roku' ubit će kulturu - ništa manje od toga. A u srijedu je, kao da je Pierre Bourdieu htio svoje razmišljanje potkrijepiti stvarnim dokazom, u Francuskoj započelo prikazivanje novog filma, sage 'Star Wars' američkog redatelja Georgea Lucasa.Ovdje nećemo suditi o kvaliteti 'Ratova zvijezda 1, Fantomskoj prijetnji'. Možemo biti očarani ili užasnuti pustolovinama vitezova Jedija protiv Droida, bitke između svemirskih brodova mogu nam biti dosadne i uzbudljive, specijalni nas efekti mogu zamoriti i zaprepastiti, možemo biti uplašeni ili oduševljeni
FRANCUSKA LE MONDE 14. X. 1999. Sociolog i redatelj "Pierre Bourdieu protiv Georgesa Lucasa? Pred sedamdesetak gazda svjetskog audiovizualnog područja koji su se ovog tjedna okupili u Parizu, profesor na Francuskom koležu bio je vjeran ulozi velikog preziratelja ovoga doba slavodobitne liberalizacije. 'Gospodari svijeta, znadete li uistinu što činite?', zapitao je u utorak publiku u parteru u kojemu su sjedili proizvođači slike. U bogatom i općenito uvjerljivom govoru, sociolog im je iznio svoju istinu: njihov zakon 'maksimalne dobiti u kratkom roku' ubit će kulturu - ništa manje od toga. A u srijedu je, kao da je Pierre Bourdieu htio svoje razmišljanje potkrijepiti stvarnim dokazom, u Francuskoj započelo prikazivanje novog filma, sage 'Star Wars' američkog redatelja Georgea Lucasa. Ovdje nećemo suditi o kvaliteti 'Ratova zvijezda 1, Fantomskoj prijetnji'. Možemo biti očarani ili užasnuti pustolovinama vitezova Jedija protiv Droida, bitke između svemirskih brodova mogu nam biti dosadne i uzbudljive, specijalni nas efekti mogu zamoriti i zaprepastiti, možemo biti uplašeni ili oduševljeni zamisli da se dva sata i petnaest minuta prepustimo višestrukom osjetilnom iskustvu. Podsjetimo da je američka kritika zapravo loše ocijenila film i da je on u Sjedinjenim Državama dosta brzo sišao s liste najbolje rangiranih filmova. Naprotiv, objektivnijom prosudbom otkrit ćemo da se objavljivanje nove epizode 'Ratova zvijezda' doista pokorava tom zakonu 'najveće moguće dobiti' na koju upozorava Pierre Bourdieu. Film koji je u Americi već otplaćen, stiže u Europu tjeran čudovišnim promidžbenim pohodom i, kao i obično, praćen prodajom proizvoda u svezi s filmom - igricama, figurama, igračkama, majicama itd. - koji će povećati dobit na krajnjem tržištu: planetu Zemlji. Ipak, je li prijetnja kulturnog ubojstva o kojoj govori Pierre Bourdieu, toliko stvarna? Malo je vjerojatno. Francuska može poželjeti sreću filmu g. Lucasa. Zašto? Zato što njezin sustav pomoći proizvodnji i distribuciji omogućava da se nađu na programu i da dobiju dobre ocjene i drugi filmovi skromnijih financijskih razmjera, koji nemaju promotivnu udarnu snagu 'Star Warsa'. Draž Francuske, zemlje koja je u dugoj ljubavnoj vezi s filmom, upravo je u tom slaganju filmova koje ne postoji nigdje drugdje. Treba usporediti ono što je na kino-programu u Parizu, s jedne strane, i u New Yorku, s druge, usporediti izbor koji se nudi potrošačima, a zatim dodijeliti zlatnu medalju za kulturni protekcionizam. Tu nema idealiziranja: bez javne pomoći stvaranju, svjetlo dana ne bi ugledali mnogi francuski filmovi koji su požnjeli velik uspjeh. Možemo voljeti filmove Georgea Lucasa i ne priznati razloge konzervativnih predstavnika liberalizma koji u načelu osuđuju samu zamisao o subvencioniranju. Francuska vodi bitku uime kulturne posebnosti. Nekoliko tjedana prije trgovinskih pregovora u Seattleu, ona zaslužuje potporu - što ne znači da ne treba poći pogledati strašne sukobe između Zarglubsa s Tete i Schmolldusa s četvrtastom surlom...", piše u uvodniku lista.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙