LJUBLJANA, 11. listopada (Hina) - Plan da Bavarska koristi slovensku luku Koper bila je glavna tema razgovora što ih je danas u Ljubljani vodilo bavarsko izaslanstvo predvođeno zamjenikom bavarskog ministra za gospodarstvo i promet
Hansom Spitznerom s kolegama iz slovenskog ministarstva prometa i veza i uprave luke Koper.
LJUBLJANA, 11. listopada (Hina) - Plan da Bavarska koristi
slovensku luku Koper bila je glavna tema razgovora što ih je danas u
Ljubljani vodilo bavarsko izaslanstvo predvođeno zamjenikom
bavarskog ministra za gospodarstvo i promet Hansom Spitznerom s
kolegama iz slovenskog ministarstva prometa i veza i uprave luke
Koper. #L#
Projekt predviđa da se luka Koper u roku od nekoliko godina uz
ambiciozna ulaganja i organizacijski preustroj pretvori u južno
pristanište Bavarske, a godišnji prekrcaj poveća sa sadašnjih 8 na
16 milijuna tona.
Bavarski industrijski giganti s područja strojogradnje i
automobilske industrije drže da bi preusmjeravanjem svojeg izvoza
iz hamburške luke na Koper skratili dostavu na azijska tržišta za
punih sedam dana uz kapitalna ulaganja u lučku infrastrukturu i
modernizaciju željezničkog pravca Muenchen - Graz - Maribor -
Koper.
Zauzvrat Slovenija od Njemačke zahtijeva da je podrži u traženju da
Koper dobije status povlaštene europske luke u Jadranu, isti onakav
kakav je već dobio Trst, osobito za prijevoz južnog voća i žive
stoke (u prekrcaju automobila Koper je ionako prva luka u sjevernom
Jadranu).
"Ako projekt padne i vlada se ne bude odlučivala dovoljno brzo, to
će koristiti našim konkurentima Trstu i Rijeci, a Koper bi u
budućnosti mogao dobiti status nevažnog regionalnog pristaništa",
izjavio je pred novi posjet Spitznera Ljubljani direktor luke Koper
Bruno Korelič. Osim preusmjeravanja sredstava za infrastrukturu
koja su planirana za povezivanje s Mađarskom na "koparsku
varijantu", Korelič traži povezivanje luke i špeditera
Intereuropa, kako bi se dobila organizacijska veza potrebna za
integralni servis, a ministar prometa Anton Bergauer pledira da
vlada unatoč teškoćama s proračunom ne smanjuje sredstva za ceste i
željeznice kako bi se nacionalni plan "slovenskog prometnog križa"
završio do 2004. godine.
Orijentiranje Kopra na Njemačku (na koju se trenutačno otpada samo
dva posto prekrcanog tereta) među ostalim je i posljedica mađarske
odluke da se usmjere na Rijeku, te sporog ostvarivanja planova o
ujedinjavanju kapaciteta s Trstom. Dileme oko suradnje nije
otklonio niti nedavni posjet talijanskog ministra trgovine Piera
Fassina Ljubljani, a u pozadini je i strah od prevelike
geopolitičke težine Italije u regiji.
(Hina) fl sd