FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

BAVARSKO IZASLANSTVO U LJUBLJANI ZBOG KORIŠTENJA LUKE KOPER

LJUBLJANA, 11. listopada (Hina) - Plan da Bavarska koristi slovensku luku Koper bila je glavna tema razgovora što ih je danas u Ljubljani vodilo bavarsko izaslanstvo predvođeno zamjenikom bavarskog ministra za gospodarstvo i promet Hansom Spitznerom s kolegama iz slovenskog ministarstva prometa i veza i uprave luke Koper.
LJUBLJANA, 11. listopada (Hina) - Plan da Bavarska koristi slovensku luku Koper bila je glavna tema razgovora što ih je danas u Ljubljani vodilo bavarsko izaslanstvo predvođeno zamjenikom bavarskog ministra za gospodarstvo i promet Hansom Spitznerom s kolegama iz slovenskog ministarstva prometa i veza i uprave luke Koper. #L# Projekt predviđa da se luka Koper u roku od nekoliko godina uz ambiciozna ulaganja i organizacijski preustroj pretvori u južno pristanište Bavarske, a godišnji prekrcaj poveća sa sadašnjih 8 na 16 milijuna tona. Bavarski industrijski giganti s područja strojogradnje i automobilske industrije drže da bi preusmjeravanjem svojeg izvoza iz hamburške luke na Koper skratili dostavu na azijska tržišta za punih sedam dana uz kapitalna ulaganja u lučku infrastrukturu i modernizaciju željezničkog pravca Muenchen - Graz - Maribor - Koper. Zauzvrat Slovenija od Njemačke zahtijeva da je podrži u traženju da Koper dobije status povlaštene europske luke u Jadranu, isti onakav kakav je već dobio Trst, osobito za prijevoz južnog voća i žive stoke (u prekrcaju automobila Koper je ionako prva luka u sjevernom Jadranu). "Ako projekt padne i vlada se ne bude odlučivala dovoljno brzo, to će koristiti našim konkurentima Trstu i Rijeci, a Koper bi u budućnosti mogao dobiti status nevažnog regionalnog pristaništa", izjavio je pred novi posjet Spitznera Ljubljani direktor luke Koper Bruno Korelič. Osim preusmjeravanja sredstava za infrastrukturu koja su planirana za povezivanje s Mađarskom na "koparsku varijantu", Korelič traži povezivanje luke i špeditera Intereuropa, kako bi se dobila organizacijska veza potrebna za integralni servis, a ministar prometa Anton Bergauer pledira da vlada unatoč teškoćama s proračunom ne smanjuje sredstva za ceste i željeznice kako bi se nacionalni plan "slovenskog prometnog križa" završio do 2004. godine. Orijentiranje Kopra na Njemačku (na koju se trenutačno otpada samo dva posto prekrcanog tereta) među ostalim je i posljedica mađarske odluke da se usmjere na Rijeku, te sporog ostvarivanja planova o ujedinjavanju kapaciteta s Trstom. Dileme oko suradnje nije otklonio niti nedavni posjet talijanskog ministra trgovine Piera Fassina Ljubljani, a u pozadini je i strah od prevelike geopolitičke težine Italije u regiji. (Hina) fl sd

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙