GB-YU-IZVJEŠĆA-Politika-Zanimljivosti BBC-PREGLED TISKA-7-10 BRITANSKI RADIO - BBC7. X. 1999.Pregled tiska"Semafor br. 109 svijetlio je crveno, ali vlak se nije zaustavio već je projurio dalje i sada je najmanje 70 ljudi mrtvih',
naslov je u jutrošnjem 'The Guardianu'. Sve britanske novine i dalje posvećuju po nekoliko stranica vjerojatno dosad najtežoj željezničkoj nesreći u Britaniji, koja se dogodila u utorak ujutro na ulasku u londonski kolodvor Paddington. Strahuje se da bi se broj mrtvih mogao popeti na 170. Novine su pune priča očevidaca od kojih su neki uspjeli pobjeći iz vagona H koji se ubrzo zapalio i gdje se razvila temperatura do 1000 stupnjeva Celzijusa. No, većina novina jutros pokušava proniknuti u razloge nesreće takvih razmjera. 'The Times' izvješćuje da je vozač vlaka koji je prošao kroz crveno svjetlo i time skrivio nesreću položio ispit za vlakovođu tek prije 11 tjedana. No, na optužbe na račun vlakovođe odmah je reagirao sindikat koji je, kako piše list, već neko vrijeme upozoravao kako se semafor 109 ne može na vrijeme uočiti te da je tvrtka 'Realtrade' odbijala na tome mjestu instalirati automatski zaštitni sustav. Mnoge novine objavljuju podatak da je isti crveni signal na ulasku u Paddington, koji je previdio mladi vlakovođa koji je i sam stradao u
BRITANSKI RADIO - BBC
7. X. 1999.
Pregled tiska
"Semafor br. 109 svijetlio je crveno, ali vlak se nije zaustavio već
je projurio dalje i sada je najmanje 70 ljudi mrtvih', naslov je u
jutrošnjem 'The Guardianu'. Sve britanske novine i dalje posvećuju
po nekoliko stranica vjerojatno dosad najtežoj željezničkoj
nesreći u Britaniji, koja se dogodila u utorak ujutro na ulasku u
londonski kolodvor Paddington. Strahuje se da bi se broj mrtvih
mogao popeti na 170. Novine su pune priča očevidaca od kojih su neki
uspjeli pobjeći iz vagona H koji se ubrzo zapalio i gdje se razvila
temperatura do 1000 stupnjeva Celzijusa. No, većina novina jutros
pokušava proniknuti u razloge nesreće takvih razmjera. 'The Times'
izvješćuje da je vozač vlaka koji je prošao kroz crveno svjetlo i
time skrivio nesreću položio ispit za vlakovođu tek prije 11
tjedana. No, na optužbe na račun vlakovođe odmah je reagirao
sindikat koji je, kako piše list, već neko vrijeme upozoravao kako
se semafor 109 ne može na vrijeme uočiti te da je tvrtka 'Realtrade'
odbijala na tome mjestu instalirati automatski zaštitni sustav.
Mnoge novine objavljuju podatak da je isti crveni signal na ulasku u
Paddington, koji je previdio mladi vlakovođa koji je i sam stradao u
nesreći, u posljednjih šest godina osam puta ostao nezamijećen te
da su nesreće dosad bile čudom izbjegnute.
Osim željezničke nesreće, sve se britanske novine bave
konferencijom Konzervativne stranke, bolje reći govorom bivše
premijerke Margaret Thatcher na jednom skupu na marginama
konferencije. Ona je, naime, optužila sadašnju vladu da je izvela
pravnu otmicu čileanskog generala Pinocheta te usporedila
ponašanje Britanije u 'slučaju Pinochet' s policijskom državom.
Na vanjskopolitičkim stranicama jutros je glavna tema Rusija zbog
svoje čečenske kampanje. No, 'The Daily Telegraph' bavi se njezinim
financijskim problemima. Odgoda međunarodnih zajmova zbog
škandala oko navodnog pranja novca mogla bi Rusiju gurnuti u
bankrot, piše jutrošnji 'The Daily Telegraph', citirajući Ruse. Od
kako je počela istraga o bijegu kapitala iz Rusije kroz 'Bank of New
York', Međunarodni monetarni fond (MMF) je odgodio odluku o zajmu
Rusiji od 400 milijuna dolara, a u zemlju nije stiglo ukupno 600
milijuna dolara zajmova na koje je Rusija računala.
Neke su se britanske novine jutros bavile i Srbijom. Tako 'The
Independent' piše kako ima sve više razloga povjerovati u tvrdnje
predsjednika Srpskog pokreta obnove (SPO) Vuka Draškovića da je u
nedjelju na njega bio izvršen atentat. Naime, policija još nije
predala sucu istražitelju službeni izvještaj o nesreći koju je
skrivio kamion i u kojoj su poginule 4 osobe u pratnji Vuka
Draškovića. A vozač kamiona je nestao, navodi sumnje članova SPO-a
novinarka lista. Cijeli slučaj mogao bi imati političke
implikacije te natjerati Vuka Draškovića da se pridruži uličnim
prosvjedima protiv predsjednika Miloševića, koji su izgubili na
snazi.
Britanski ministar obrane na odlasku, lord Robertson, objavio je,
pak, prvi službeni izvještaj o britanskim operacijama za vrijeme
kosovske krize, navodi jutrošnji 'The Times'. U 78 dana dugoj
kampanji od 23.614 bomba britanski su avioni bacili 1011. Lord
Robertson, koji će sljedećega tjedna postati glavi tajnik NATO-a,
nazvao je kampanju uspješnom. No, iz nje se pokazalo da treba još
poraditi na mogućnosti lansiranja dalekometih raketa u različitim
vremenskim uvjetima, budući da su mnogi letovi aviona kraljevskoga
zrakoplovstva završili neobavljena zadatka jer piloti nisu mogli
identificirati ciljeve zbog gustih oblaka, navodi list".
(BBC)