FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

US 7. X. IHT TELEKOMUNIKACIJE

PL-CZ-MG-DE-ULAGANJA - TELEFONI US 7. X. IHT TELEKOMUNIKACIJE SJEDINJENE DRŽAVETHE INTERNATIONAL HERALD TRIBUNE7. X. 1999.Borba za ulazak u istočnu Europu"Prosječnom istočnom Europljaninu u razdoblju komunizma uvođenje telefona bio je velik događaj u životu. U to su vrijeme stranački dužnosnici i ljudi na visokim položajima imali vladine linije. Potrošači su trpili", piše Sharon Reier."'Prije 1989. komunisti nisu posvećivali mnogo pozornosti telefonu jer bi prebrzo prenošenje informacija moglo značiti nevolje', rekao je Wojciech Markiewicz, novinar iz Varšave.Do 1989., dok stari poredak nije otišao s vlasti, telefone je imalo samo 2 milijuna od 28 milijuna stanovnika Poljske.Stvari danas nisu mnogo bolje. Tradicionalne telefone posjeduje 25% poljskog stanovništva, prema Douglasu Hawkinsu, analitičaru telekomunikacija pri londonskoj kompaniji Nomura Securities. To je upola manje od 50%, koliko iznosi ta brojka za zapadnu Europu, a još više zaostaje za Amerikom, u kojoj ta brojka iznosi 60%. Poljska također u tom smislu zaostaje za nekoliko istočnoeuropskih zemalja poput Mađarske, Republike Češke i Estonije, od kojih u posljednjoj 35% stanovnika ima uobičajene telefonske linije.
SJEDINJENE DRŽAVE THE INTERNATIONAL HERALD TRIBUNE 7. X. 1999. Borba za ulazak u istočnu Europu "Prosječnom istočnom Europljaninu u razdoblju komunizma uvođenje telefona bio je velik događaj u životu. U to su vrijeme stranački dužnosnici i ljudi na visokim položajima imali vladine linije. Potrošači su trpili", piše Sharon Reier. "'Prije 1989. komunisti nisu posvećivali mnogo pozornosti telefonu jer bi prebrzo prenošenje informacija moglo značiti nevolje', rekao je Wojciech Markiewicz, novinar iz Varšave. Do 1989., dok stari poredak nije otišao s vlasti, telefone je imalo samo 2 milijuna od 28 milijuna stanovnika Poljske. Stvari danas nisu mnogo bolje. Tradicionalne telefone posjeduje 25% poljskog stanovništva, prema Douglasu Hawkinsu, analitičaru telekomunikacija pri londonskoj kompaniji Nomura Securities. To je upola manje od 50%, koliko iznosi ta brojka za zapadnu Europu, a još više zaostaje za Amerikom, u kojoj ta brojka iznosi 60%. Poljska također u tom smislu zaostaje za nekoliko istočnoeuropskih zemalja poput Mađarske, Republike Češke i Estonije, od kojih u posljednjoj 35% stanovnika ima uobičajene telefonske linije. Dok bi mnogo potrošača i kompanija željelo više telefonskih usluga, to mogu omogućiti samo strana ulaganja, uz što ide liberalizacija cijena i konkurencije. Iako su Mađarska i Republika Češka liberalizirale svoju politiku i brzo primile velika strana ulaganja, Poljska je još uvijek usred stvaranja strategije. Svejedno, vrata su otvorena. U srpnju je Cegetel, telekomunikacijska podružnica Vivendi SA iz Francuske, uložila 615 milijuna dolara da stekne 30% Elektrim SA, poljskog konglomerata koji se natječe s bivšim državnim monopolom Telekomunikacja Polska SA (TPSA) u Varšavi. Elektrim već posjeduje najveći sustav prijenosnih telefona u zemlji. Proboj prijenosnih telefona u Poljsku iznosi oko 8%, u usporedbi s 15% u Mađarskoj i Republici Češkoj. Neki promatrači vjeruju da bi brzo širenje prijenosnih telefonskih sustava moglo preusmjeriti dio potražnje s tradicionalnih linija. Svejedno, potražnja se smatra visokom. Misleći na stanje u Poljskoj, Marc Boudier, upravitelj Vivendi skupine za istočnu i srednju Europu, rekao je: 'Danas stanje nije baš onakvo kakvo bi stanovništvo poželjelo.' U nekim dijelovima Varšave još nema infrastrukture potrebne da se uvedu tradicionalne telefonske linije. No očekuje se da će se sve to promijeniti. Dok se zemlje poput Mađarske, Poljske i Republike Češke trude ući u Europsku uniju, očekuju se dvije stvari: njihova će se gospodarstva sve više liberalizirati radi usklađenja s modelom Europske unije, i iskusit će gospodarski rast. To bi trebalo voditi, kaže Boudier, proboju telekomunikacija koji je usporediv sa zapadnoeuropskim tržištem. Još je dodao: 'Mislimo da je to pravo mjesto za ulaganje i pravi trenutak za ulaganje.' Elektrim procjenjuje da će u sljedećih pet godina uložiti milijardu dolara u infrastrukturu. 'U zemljama poput Poljske, nakon priključenja Europskoj uniji, treba dosta toga nadoknaditi', kaže Boudier. Vivendi nije jedina skupina koja želi osvojiti poljsko tržište. France Telecom i Ameritech trenutno su dali ponudu da postanu partneri s manjim udjelom dionica u TPSA. 'Oni lome vratove da uđu u Poljsku', rekao je Hawkins iz Nomure. 'Glavne telekomunikacijske kompanije žele biti u područjima istočne Europe koja brzo razvijaju zapadni gospodarski model, primjerice Republici Češkoj, Slovačkoj, Poljskoj i Estoniji. S druge strane, rekao je: 'Nitko ne lomi vrat da uđe u Ukrajinu, Rusiju ili Gruziju.' Hawkins je dodao da glavne telekomunikacijske kompanije smatraju određene dijelove istočne Europe poželjnima iz dva razloga: rast koji predviđaju dogodit će se dok zemlje prelaze na tržišni model i, drugo, budući da se telekomunikacijski posao sve više smatra globalnim, ili barem regionalnim poslom, okretanje prema istoku način je povećanja regionalne nazočnosti. On je primijetio da su telekomunikacijske kompanije u Skandinaviji brzo shvatile da njihova domaća tržišta nisu dovoljno velika pa su proširili svoje domaće tržišne strategije tako da uključe baltičke zemlje. Telia AB iz Švedske i Sonera Oy iz Finske zajednički su ušle u Estoniju, s udjelom od 49% u državnoj telekomunikacijskoj kompaniji Estonian Telecom, i Litvu, gdje imaju 60% državne kompanije Lieuvos Telekomas. Pokazalo se da je Estonija 'iznimno profitabilna', rekao je Hawkins. (...) Ona također ima tu prednost što je rano stekla inozemni kapital i inozemnu ekspertizu uzimanjem strateških partnera već 1991. To je također jedna od zemalja koje su bile fleksibilnije prema 'uravnoteženju cjenika'. U komunističkom razdoblju, međunarodni su pozivi bili strašno skupi, a mjesni pozivi zamalo besplatni. Uravnoteženje cjenika ulagačima pruža veće mogućnosti stvaranja profita. No politički obziri mogu također utjecati na to koje strane kompanije ulažu u koje zemlje. Primjerice Mađarska je prirodni regionalni produžetak za Deutsche Telekom, koji posjeduje veliki udio u državnim telekomunikacijama MATAV Rt. Poljske telekomunikacije mogle bi također zadovoljiti regionalne ambicije Deutsche Telekoma; on već posjeduje 22,5% kompanije za prijenosne telefone u području. No s obzirom na povijesna pitanja, on je često nedobrodošao gost."

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙