FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SLO 7.X.-DELO-MEĐU ŠTAKORIMA I ZMIJAMA

SI-HR-GRANICE SLO 7.X.-DELO-MEĐU ŠTAKORIMA I ZMIJAMA SLOVENIJADELO7. X. 1999.U sanducima među štakorima i zmijama"Međunarodni granični prijelaz Gruškovlje još (djelomično) stoji na zemlji koja je vlasništvo obitelji Šega iz obližnje Stanošine. Sve što je tamo država 1991. izgradila i postavila, bez ikakve je dokumentacije i ni danas nema ni građevnu ni uporabnu dozvolu. I sve što je 1991. postavljeno kao privremeno, do danas je ostalo neizmjenjeno.Budući da je tako s većinom od 26 cestovnih i 8 željezničkih graničnih prijelaza između Slovenije i Hrvatske, policajci i carinici već nekoliko godina upozoravaju na nepodnošljive radne uvjete na tim prijelazima. Danas su se u Gruškovju okupili predstavnici svih sindikata onih policijskih uprava koje imaju i granične prijelaze na južnoj granici. Ponovno su podgrijali sve probleme s kojima se svakodnevno susreću. Granični prijelazi s Hrvatskom još su naselja baraka koja zacijelo štete ugledu države. Neki nemaju ni nadstrešnicu.Kontejneri su za osam godina dotrajali, tako da ponegdje uistinu rade među štakorima, miševima i zmijama, kako je rečeno u
SLOVENIJA DELO 7. X. 1999. U sanducima među štakorima i zmijama "Međunarodni granični prijelaz Gruškovlje još (djelomično) stoji na zemlji koja je vlasništvo obitelji Šega iz obližnje Stanošine. Sve što je tamo država 1991. izgradila i postavila, bez ikakve je dokumentacije i ni danas nema ni građevnu ni uporabnu dozvolu. I sve što je 1991. postavljeno kao privremeno, do danas je ostalo neizmjenjeno. Budući da je tako s većinom od 26 cestovnih i 8 željezničkih graničnih prijelaza između Slovenije i Hrvatske, policajci i carinici već nekoliko godina upozoravaju na nepodnošljive radne uvjete na tim prijelazima. Danas su se u Gruškovju okupili predstavnici svih sindikata onih policijskih uprava koje imaju i granične prijelaze na južnoj granici. Ponovno su podgrijali sve probleme s kojima se svakodnevno susreću. Granični prijelazi s Hrvatskom još su naselja baraka koja zacijelo štete ugledu države. Neki nemaju ni nadstrešnicu. Kontejneri su za osam godina dotrajali, tako da ponegdje uistinu rade među štakorima, miševima i zmijama, kako je rečeno u Gruškovlju. No još veću zabrinutost izaziva što nemaju odgovarajuću opremu ni za provjeru krivotvorenih putovnica i drugih dokumenata, što su komunikacijski loše povezani, što noću na prijelazima tako malo ljudi radi najbolje što može, što se neki voze na posao pa prelaze sto i više kilometara, što o organiziranoj prehrani samo sanjaju i slično. Današnji zbor upozorenja policijskog sindikata Slovenije u Gruškovlju poklopio se s usklađivanjem proračuna za iduću godinu i stoga su se na granici glasno ponadali da će se stvari možda uskoro srediti. Slovenska je vlada naime još prije tri godine prihvatila program prema kojemu će normalizirati i urediti južne prijelaze, ali do stvarnog poboljšanja nije došlo. Danas su od pomoćnika direktora policije Stanislava Vinegara čuli tek obećanje da će iduće godine početi gradnja prijelaza Obrežje, za koji su nacrti već gotovi - za sve ostale nema ni nacrta ni programa kada bi mogli postati normalnim graničnim prijelazima. Obećanih milijun maraka od njemačke vlade za opremu koja otkriva krivotvorene dokumente (termovizija), barem će malo ublažiti cjelokupno stanje. Slovenska južna granica bi, prema planovima, već 2003., dakle za svega četiri godine, trebala postati schengenskom granicom. To znači da za nju treba osposobiti 2500 policajaca i da osim sadašnjih na granicu treba dovesti još tisuću novih. Gdje će stanovati, gdje će raditi, čime i koliko, to su pitanja koja su ovoga časa izgleda vrlo stvarna, no čine se utopijskima za državu koja se tako loše brine o radnim uvjetima svojih službenika. Pri tomu će doći do još jednog paradoksa na kojega je upozoreno danas u Gruškovlju. Naše sjeverna i zapadna granica su naime materijalno solidno sređene i uvjeti su tamo daleko bolji nego na južnoj. No idućih će godina baš te prijelaze trebati pomalo ukidati a glavni će ostati južni koji su još i danas tek naselja baraka. Program uređenja južnih graničnih prijelaza morat će biti temeljit i podroban. Tako je primjerice granični prijelaz Gruškovlje, koji je među najopterećenijima, postavljen čak kilometar i pol i još nešto više od slovenske granice s Hrvatskom. Treba mu dakle promijeniti i lokaciju, pobrinuti se za novu parcelu i u biti započeti iz početka. No kada i kako će se toga prihvatiti ova država koja do danas nije uspjela platiti pišljivih 30 ari ukradene zemlje na kojoj je počela graditi čak i bez znanja vlasnika. Da se državu zajedno s njezinim granicama ne može odrediti s lokacijskim dozvolama, to su odgovorni već rekli, no u ovoj državi nema nikoga tko bi znao pojasniti zašto to do sada još nije riješeno" - piše Franc Milošič.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙