SPLIT, 23. rujna (Hina) - Gradonačelnici Splita i Dubrovnika, Ivan Škarić i Vid Bogdanović, danas su na sastanku u Splitu dogovorili osnivanje dioničkog društva "Brza cesta Dubrovnik-Zagreb", za čiji rad će inicijalna sredstva biti
osigurana iz proračuna tih dvaju gradova. Dogovor dvojice gradonačelnika mora dobiti svjetlo gradskih vijeća Splita i Dubrovnika, a nakon toga potpisat će se ugovor o osnivanju poduzeća "Brza cesta Dubrovnik-Zagreb" d.d. Isključivi cilj tog poduzeća bit će rad na pripremi gradnje ceste od Dubrovnika, preko Splita i Knina do Zagreba, a dioničkom društvu se mogu priključiti svi gradovi i općine od Konavala do Paga, ali i gradovi i općine u zaleđu, kroz koje prolazi ta cesta.
SPLIT, 23. rujna (Hina) - Gradonačelnici Splita i Dubrovnika, Ivan
Škarić i Vid Bogdanović, danas su na sastanku u Splitu dogovorili
osnivanje dioničkog društva "Brza cesta Dubrovnik-Zagreb", za čiji
rad će inicijalna sredstva biti osigurana iz proračuna tih dvaju
gradova. Dogovor dvojice gradonačelnika mora dobiti svjetlo
gradskih vijeća Splita i Dubrovnika, a nakon toga potpisat će se
ugovor o osnivanju poduzeća "Brza cesta Dubrovnik-Zagreb" d.d.
Isključivi cilj tog poduzeća bit će rad na pripremi gradnje ceste od
Dubrovnika, preko Splita i Knina do Zagreba, a dioničkom društvu se
mogu priključiti svi gradovi i općine od Konavala do Paga, ali i
gradovi i općine u zaleđu, kroz koje prolazi ta cesta.#L#
Na konferenciji za novinare, održanoj nakon zavorenog sastanka,
Škarić i Bogdanović su rekli da je povezivanje juga zemlje sa
Zagrebom poprimilo predizborne političke konotacije, što ih
primorava na brzo reagiranje. Riječ je o projektu od nacionalnog
značenja, o kojem odluke mora donositi isključivo struka. To nije
projekt ni jedne stranke, on nije puko predizborno licitiranje,
nego je regionalni prijedlog za rješenje uistinu velikog
nacionalnog problema, ocijenili su Škarić i Bogdanović.
Ivan Škarić je rekao da se proljetos razgovaralo i s predstavnicima
Zadra, koji su nakon nedavnog sastanka s premijerom Matešom na
Plitvicama promijenili mišljenje.
Produbljeni su odnosi s Dubrovnikom jer je on ključna karika i ne
smije ostati slijepo crijevo države, iz gospodarskih, ali i iz
političkih razloga, rekao je Škarić dodajući da je Dubrovnik
strateška točka Europske unije za povezivanje s Albanijom, Grčkom,
i Malom Azijom.
Dubrovački gradonačelnik Bogdanović rekao je da je teško govoriti o
najrealnijem i najjeftinijem projektu u situaciji kad se on u
medijima pokušava diskreditirati. To je jedini, kako je rekao,
pošten način povezivanja Dubrovnika, Splita i Zadra sa Zagrebom.
Svi ti predizborni potezi nisu nas uvjerili u opravdanost Radićeva
prijedloga. Mi u Dubrovniku ne možemo prihvatiti cestu preko
Bosiljeva, Like, koja je za nas više od 50 kilometara duža nego što
sad putujemo u Zagreb. Brza cesta čija je gradnja potaknuta iz
Splita, poklapa se i s europskom jadranskom cestom od Trsta do
Grčke, rekao je Bogdanović. Dodao je kako je nerealno uvjeravati
naciju da je bolje nešto što ide okolo, nego izravno. Nerealni su i
rokovi, a osim toga, struka je pokazala da brza cesta može biti brzo
završena, a pedeset je posto i jeftinija o tzv. Radićeve
autoceste.
(Hina) em vkn