BUDIMPEŠTA, 17. rujna (Hina) - Hrvatski ministar pomorstva, prometa i veza Ivan Pavlović razgovarao je u petak u Budimpešti sa svojim domaćinom, mađarskim ministrom prometa, komunikacija i vodnog gospodarstva Kalmanom Katonom o
daljnjem unapređenju i koordiniranju suradnje na izgradnji prometne infrastrukture od zajedničkog interesa.
BUDIMPEŠTA, 17. rujna (Hina) - Hrvatski ministar pomorstva,
prometa i veza Ivan Pavlović razgovarao je u petak u Budimpešti sa
svojim domaćinom, mađarskim ministrom prometa, komunikacija i
vodnog gospodarstva Kalmanom Katonom o daljnjem unapređenju i
koordiniranju suradnje na izgradnji prometne infrastrukture od
zajedničkog interesa. #L#
Dvojica ministara bila su nazočna na međunarodnoj promotivnoj i
promidžbenoj konferenciji novoosnovane tvrtke Ganz Rijeka Port Rt.
Dvojica ministara su ocijenila da formiranje novog društva daje
novi značaj i konkretan poticaj.
Ministar Pavlović je istaknuo kako Hrvatska dosta ulaže u razvoj
prometne infrastrukture upravo prema Rijeci između ostalog i zbog
bolje iskoristivosti lučkih kapaciteta najveće hrvatske luke. On
je izrazio nadu, kako će u ovom obostranom ulaganju, obje strane
pronaći veliki komercijalni interes.
Katona je istaknuo kako je luka Rijeka unazad već sto godina od
prvorazrednog značaja za Mađarsku u pogledu obavljanja
prekomorskog prijevoza. On je dodao kako i mađarska strana pridaje
velik značaj petom europskom prometnom koridoru od Budimpešte do
Zagreba i Rijeke. Prema ministru Katoni ovaj koridor je značajan,
kako za povezivanje obje zemlje, tako i u pogledu prometnog i
trgovačkog tranzita dalje prema Aziji.
Rad novog društva predstavio je njegov predsjednik Zsolt Harsanyi.
On je rekao kako planiraju povećati promet luke Rijeka sa sadašnjih
3,3 milijuna tona na 5-6 milijuna tona. Također se planira uvođenje
novih usluga, kao što je skladištenje i manipulacija tovara a
postoje već i konkretni planovi za izgradnju silosa za soju od
15.000 tona i ako se steknu financijski uvjeti izgradnja još jednog
većeg silosa za žitarice od sto tisuća tona. Za to će biti potrebna
financijska sredstva 40-45 milijuna dolara a udio hrvatske strane u
financiranju ovoga projekta bio bi oko 30 posto. Zbog dugoročnosti
i visine uloženog novca vode se završni pregovori o izdavanju
koncesije novom društvu na 20-30 godina.
U kraćoj izjavi za Hinu mađarski ministar Katona je rekao, kako je
po njegovom saznanju s mađarske strane financijska konstrukcija
već zaokružena, te da je riječ o sredstvima komercijalnih banaka, a
da država tu ima koordinirajuću i potičuću ulogu. On je dodao, kako
je razvoj prometne infrastrukture između dviju zemalja potaknuo
osnivanje novog društva, ali da to vrijedi i obrnuto tj. da će
uspješnost novoga društva imati veliku važnost za daljnji razvoj
prometne povezanosti.
Mađarski gospodarski i politički krugovi procjenjuju kako će
utemeljenje i funkcioniranje dioničkog društva Ganz Rijeka Port Rt
položiti temelje mađarsko-hrvatskih gospodarskih odnosa. To bi
također mogao postati znakom za međunarodne političke i
financijske krugove da pruže snažniju potporu strateškim
nastojanjima Hrvatske za prometno i gospodarsko povezivanje s
razvijenom Europom.
(Hina) fseč rb