ZAGREB, 16. rujna (Hina) - Visoka opterećenost porezima i doprinosima, opća nelikvidnost, podreguliranost odnosa u trgovini, nelojalna konkurencija sivog tržišta, sporost i nesigurnost pravnog sustava, kontinuirani rast cijena
proizvoda i usluga javnih poduzeća, samo su neki od značajka u kojima se trenutačno nalazi hrvatska trgovina. No, kakvu trgovinu želi Hrvatska u budućnosti, bila je tema na koju su pokušali naći odgovor sudionici današnjeg tradicionalnog stručnog skupa zaposlenih u trgovini - "Magros '99", koji je održan u sklopu 75. Jesenskog međunarodnog zagrebačkog velesajma.
ZAGREB, 16. rujna (Hina) - Visoka opterećenost porezima i
doprinosima, opća nelikvidnost, podreguliranost odnosa u
trgovini, nelojalna konkurencija sivog tržišta, sporost i
nesigurnost pravnog sustava, kontinuirani rast cijena proizvoda i
usluga javnih poduzeća, samo su neki od značajka u kojima se
trenutačno nalazi hrvatska trgovina. No, kakvu trgovinu želi
Hrvatska u budućnosti, bila je tema na koju su pokušali naći odgovor
sudionici današnjeg tradicionalnog stručnog skupa zaposlenih u
trgovini - "Magros '99", koji je održan u sklopu 75. Jesenskog
međunarodnog zagrebačkog velesajma.#L#
Skup su organizirali časopis za trgovinu "Suvremena trgovina" i
Zagrebački velesajam, a pokrovitelji su bili Ministarstvo
gospodarstva i Hrvatska gospodarska komora (HGK).
Trgovina u Hrvatskoj suočena je, među ostalim, i s padom kupovne
moći građana, naglim rastom konkurencije zbog otvaranja najvećeg
broja poduzeća upravo u toj gospodarskoj grani, što je, pak,
izravno povezano s problemima izostanka odgovarajuće zakonske
regulative, a time i izostankom efikasne kontrole primjene zakona i
propisa, rečeno je na skupu.
Josip Zaher iz Hrvatske udruge poslodavaca (HUP) rekao je da je za
opstanak, razvoj i budućnost trgovine u Hrvatskoj nužna
strategija, prilagođavanje fiskalne i kreditne politike interesu
razvoja trgovine, te obavezno restrukturiranje.
Pomoćnik ministra gospodarstva Kruno Kovačević drži da su trgovina
i prerađivačka industrija u Hrvatskoj djelatnosti koje određuju
kretanja na razini ukupnog gospodarstva jer zajedno ostvaruju
gotovo dvije trećine novčanih primitaka i izdataka u gospodarstvu.
On smatra da je u Hrvatskoj, dugoročno gledano, potrebno stvaranje
trgovačkih lanaca radi jačanja konkurentne sposobnosti u odnosu na
dolazak stranih kompanija na naše tržište. U tom pogledu, nužno je i
snižavanje troškova te povećanje kvaliteta usluga trgovine.
Ana Knežević iz Sindikata trgovine Hrvatske smatra da bi Hrvatska
trebala biti zainteresirana za ulazak stranog kapitala, ali samo na
organizirani način. Hrvatska je trgovina zasad prekapacitirana
(previše robe, a premalo kupaca), primjetno je "bujanje" male
trgovine, a vlada i siva ekonomija te rad na crno, kazala je
Knežević.
Direktor Sektora za trgovinu pri HGK Ruđer Friganović drži da je
hrvatska trgovina u teškoj situaciji i da je pred velikim
iskušenjima. Pritom je iznio podatak Zavoda za platni promet po
kojem u ukupnom broju registriranih pravnih osoba u Hrvatskoj
trgovina sudjeluje sa 46,1 posto, a u zemljama iz tzv. europskog
ekonomskog prostora sa 30,4 posto.
(Hina) splj ds