ZAGREB, 10. rujna (Hina) - U hrvatskim je kampovima u prvih osam ovogodišnjih mjeseci ostvareno 7,13 milijuna noćenja, od čega je samo u Istri zabilježeno 4,28 milijuna noćenja ili 60 posto svih ostvarenih noćenja. U tom je razdoblju
ostvareno 700.000 noćenja manje nego lani, najvećim dijelom zbog podbačaja u srpnju i kolovozu.
ZAGREB, 10. rujna (Hina) - U hrvatskim je kampovima u prvih osam
ovogodišnjih mjeseci ostvareno 7,13 milijuna noćenja, od čega je
samo u Istri zabilježeno 4,28 milijuna noćenja ili 60 posto svih
ostvarenih noćenja. U tom je razdoblju ostvareno 700.000 noćenja
manje nego lani, najvećim dijelom zbog podbačaja u srpnju i
kolovozu. #L#
U odnosu na prvih osam lanjskih mjeseci, najbolje rezultate imaju
istarski kampovi s padom od deset posto, potom Kvarner sa 20 posto
pada te Dalmacija u čijim je kampovima ostvareno 37 posto manje
noćenja nego lani.
Prema podacima Kamping udruge Hrvatske (KUH), prosječni podbačaj u
svim hrvatskim kampovima u promatranom razdoblju iznosio je oko 12
posto, što je skoro deset posto bolje nego u čvrstim objektima, koji
bilježi podbačaj oko 20 do 22 posto. Ukupna iskorištenost kampova
za cijelu godinu iznosit će oko 50 dana, što je u datim okolnostima
dobar rezultat, drže u KUH-u.
Prema nepotpunim podacima Ministarstva turizma, u Hrvatskoj je do
20. kolovoza ostvareno 16,5 milijuna noćenja, ali u to nisu
uključena kamping-noćenja. Ukupno ostvarenje noćenja u kolovozu
trebalo bi iznositi oko 23 milijuna noćenja, pri čemu bi kamping
sudjelovao s 30 posto ostvarenih noćenja.
Za pripremu iduće turističke sezone, Ministarstvo turizma je KUH-u
izjednačilo iznos subvencija s hotelima, preporučilo
ograničavanje stope poreza nameta lokalne samouprave, svrstalo
kampove u osnovne kapacitete, reprogramiralo dugove i kredite zbog
efekata "kosovske krize", predložilo veće iznose za promociju
kamping turizma te dalo prijedlog za definiranje sajmova za 2000.
godinu.
Na nedavno održanoj 19. sjednici Upravnog odbora KUH-a definirana
je lista informatora i šefova štandova za kamping sajmove 2000., s
prijedlogom da se za dva sajma koje će KUH organizirati sam u
Vicenzi i Tullnu cjelokupni trošak prebaci na Hrvatsku turističku
zajednicu (HTZ) budući da na tim sajmovima nije prisutna. Trošak za
oba sajma ne bi smio prelaziti iznos od 20 tisuća njemačkih maraka.
Predloženo je i da se jednom godišnje objavi informativni kamping
časopis za sajmove i distribuciju te interni bilten, koji bi se
dijelio na recepcijama kampova.
KUH je zabrinut zbog sve veće upotrebe kreditnih kartica u plaćanju
kamping usluga i velikog iznosa provizije, koji za sve hrvatske
kampove po slobodnoj procijeni iznosi oko deset milijuna kuna.
Budući da je kreditna kartica opće prihvaćeni instrument plaćanja u
cijeloj Europi, jednostavno ukidanje bilo bi marketinški
neodgovorno, pa je KUH zaključio da je potrebno razgovarati s
bankom i poslovnicama Dinersa, Vise, Eurocarda i American Expressa
o mogućem sniženju provizije pri plaćanju usluga ili sponzoriranju
većih promotivnih akcija KUH-a u inozemstvu, kako bi pomogli kroz
bolju iskorištenost kampova, smanjiti troškove poslovanja.
(Hina) splj db