FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

VEČERAS POČINJE VELIKI ŽIDOVSKI BLAGDAN ROŠ HA-ŠANA

ZAGREB, 10. rujna (Hina) - Zalazak Sunca i pojava prve zvijezde na nebu za Židove će večeras označiti i početak velikoga blagdana - Roš ha-šane, židovske Nove godine, 5760. po židovskome kalendaru. Za Židove, nova godina kalendarski počinje u jesen - prvoga dana mjeseca tišrija, čiji pak početak "pada" u mjesec rujan ili listopad po julijanskome kalendaru. Dvodnevno blagdansko razdoblje, koje će završiti uvečer 2. tišrija, odnosno 12. rujna, Židovi će većinom posvetiti molitvama i pjevanju psalama u slavu Boga - Kralja i njegova gospodstva nad svijetom.
ZAGREB, 10. rujna (Hina) - Zalazak Sunca i pojava prve zvijezde na nebu za Židove će večeras označiti i početak velikoga blagdana - Roš ha-šane, židovske Nove godine, 5760. po židovskome kalendaru. Za Židove, nova godina kalendarski počinje u jesen - prvoga dana mjeseca tišrija, čiji pak početak "pada" u mjesec rujan ili listopad po julijanskome kalendaru. Dvodnevno blagdansko razdoblje, koje će završiti uvečer 2. tišrija, odnosno 12. rujna, Židovi će većinom posvetiti molitvama i pjevanju psalama u slavu Boga - Kralja i njegova gospodstva nad svijetom.#L# Roš ha-šana je za Židove obljetnica dovršetka Božje kreacije svijeta, okrunjene stvaranjem čovjeka. Istodobno, to nije samo obljetnica stvaranja, već i sjećanje na "početak" Božjega kraljevstva nad ljudskim rodom i ponovna potvrda svjesne odluke prvoga čovjeka - Adama o prihvaćanju Božjega gospodstva nad ljudima. Nakon čitanja Svete Tore - Knjige života, tijekom bogoslužja oglašava se šofar (probušeni ovnujski rog) nizom prodornih tonova. Time se tradicionalno i na dramatski način objavljuje prisutnost Kralja i poziva na buđenje i svjesnost o značenju blagdana. Zašto je to i poziv na buđenje? Roš ha-šana, naime, naziva se još i Dan suda, pa je "Sudnji dan" druga "glavna tema" prisutna u molitvama Židova na Roš ha-šanu. Zato Židovi u čuvstvenome vrhuncu bogoslužja dozivaju prispodobu Boga koji sudi cijelomu čovječanstvu, otvarajući knjigu sa spisima iz protekle godine i svakome izriče presudu. Jer, kako je zapisano "Odlučeno je na blagdan Roš ha-šane, i potvrđeno na Jom kipur, tko će živjeti, tko umrijeti, tko patiti, a kome će se narediti da luta". Nova godina za Židove je i početak desetodnevnoga ispitivanja života tijekom protekle godine koje će završiti blagdanom Jom kipur - Danom pomirenja. Mjesec elul, zadnji mjesec židovskoga kalendara, za Židove je bio i mjesec priprema za razdoblje velikih blagdana koje počinje Roš ha- šanom. Dugo i svečano bogoslužje u prva dva dana Nove godine, Židovima će donijeti poruku o ozbiljnosti života u Božjemu svijetu, zbog čega čovjek treba dobro promisliti o svojim ciljevima, ako želi ispravno živjeti novu godinu koju mu je Bog dao. Zato blagdan Roš ha-šana podsjeća da je pravi cilj života težnja dobroti. U skladu s tradicijom toga velikog blagdana, Židovi će se večeras, i tijekom dvodnevnoga prazničkog razdoblja, pozdravljati riječima - Le šana tova tikatevu - "Da te se zapiše u (Božju knjigu) radi jedne dobre godine". (Hina) ip gk

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙