ZAGREB, 8. rujna (Hina) - Tvrtka-kći jedne od vodećih svjetskih tvrtki u poslovno-informacijskom sustavu američkog "Wer liefert was" (WLW) ili "Tko što nudi", koja od 1995. postoji u Hrvatskoj, od ove godine informacije o hrvatskim
tvrtkama daje na CD-booku, tzv. "knjizi bez papira".
ZAGREB, 8. rujna (Hina) - Tvrtka-kći jedne od vodećih svjetskih
tvrtki u poslovno-informacijskom sustavu američkog "Wer liefert
was" (WLW) ili "Tko što nudi", koja od 1995. postoji u Hrvatskoj, od
ove godine informacije o hrvatskim tvrtkama daje na CD-booku, tzv.
"knjizi bez papira". #L#
Njezina se djelatnost temelji na segmentu "business to business",
tj. mogućnosti trgovine preko Interneta na razini kompanija,
istaknuo je na današnjoj konferenciji za novinare direktor WLW-a za
Hrvatsku Zvjezdan Čorbić.
U svijetu prevladava kupovina preko Interneta, a taj se trend sve
više osjeća i u Hrvatskoj. Uz već spomenuti segment prodaje i
kupovine "business to business", u što se uključuju isključivo
tvrtke, postoji i segment "business to consumers" (od poslovnih
subjekata do krajnjeg potrošača).
WLW Hrvatska trenutačno u svojoj bazi ima informacije za više od
15.000 tvrtki, a te podatke koristi više od 25.000 korisnika
mjesečno, na osam svjetskih, te na hrvatskom jeziku.
Prema podacima International Data Corporation (IDC), u ovoj je
godini 600.000 ljudi u svijetu aktivno koristilo usluge Interneta,
a predviđa se da će se ta brojka u 2003. godini popeti na 250
milijuna korisnika. Ukupan promet preko Interneta iznosi 301
milijardu američkih dolara, a u 2003. bi trebao dosegnuti 1.375
milijardi dolara. Uz to, e-commerce u Europi iznosi 5,6 milijardi
dolara, a za tri bi godine trebao iznositi 430 milijardi dolara. U
trgovanju na Internetu lani je zabilježen 31 milijun kupaca.
Podaci istraživačke tvrtke IPSA o Internetu, ukazuju na činjenicu
da 80 posto ili 5,6 od ukupnog hrvatskog stanovništva zna što je
Internet. Od toga je 12 posto bar jednom u životu koristilo njegove
usluge. Čorbić je iznio podatak, kako je 40 posto hrvatskih
"surfera" po Internetu ženskog spola, a 43,6 posto ili 100.000
ljudi u poslovne svrhe koristi Internet. U posljednjih mjesec dana
u Hrvatskoj je registrirano 237.000 aktivnih korisnika Interneta
tzv. internauta, a ta se brojka sve više povećava.
Inače, sjedište WLW-a je u Chicagu, a u 67-godišnjoj tradiciji
svoje je tvrtke osnovala na velikom dijelu svjetskog tržišta, uz
gotovo cijelu Europu. Tržišna procijenjena vrijednost te kompanije
iznosi 45 milijardi dolara, a lani je zabilježila prihod od 17
milijardi dolara. Tvrtka zapošljava 75.000 djelatnika, a vlasnici
su uglavnom mali dioničari. U sustavu WLW-a je više od 290.000
tvrtki iz 13 država svijeta.
(Hina) splj db