ZAGREB, 3. rujna (Hina) - Predstavnici parlamentarnih političkih stranaka drže kako bi veće izdvajanje iz bruto nacionalnog dohotka poboljšalo loš materijalni položaj i nizak društveni status nastavnika. Predstavnici HDZ-a, SDP-a,
HSLS-a, LS-a, HNS-a, ASH i HČSP-a to su ocijenili na tribini "Kakva rješenja nudimo za izlaz iz krize hrvatskoga školstva?", koju je uoči početka nove školske godine organizirao Hrvatski školski sindikat Preporod.
ZAGREB, 3. rujna (Hina) - Predstavnici parlamentarnih političkih
stranaka drže kako bi veće izdvajanje iz bruto nacionalnog dohotka
poboljšalo loš materijalni položaj i nizak društveni status
nastavnika. Predstavnici HDZ-a, SDP-a, HSLS-a, LS-a, HNS-a, ASH i
HČSP-a to su ocijenili na tribini "Kakva rješenja nudimo za izlaz iz
krize hrvatskoga školstva?", koju je uoči početka nove školske
godine organizirao Hrvatski školski sindikat Preporod. #L#
Vinko Filipović, predsjednik Preporoda, ocijenio je kako je
školstvo opterećeno nizom problema - materijalne, zakonodavne i
stručne naravi. Kao osnovne probleme smatra premalo izdvajanje iz
BND (2,29 posto), lošu opremljenost škola, deficitarnost i
nestručnu zastupljenost u nastavi, centralizaciju školstva i dr.
Po njegovoj ocjeni školstvo je u nas političko, a ne stručno
pitanje.
Sadašnji položaj školstva rezultat je njegova desetgodišnjega
zanemarivanja, ocijenila je Željka Antunović (SDP). Stoga će se u
idućih pet godina morati više izdavajati iz BND za školstvo, a na
uštrb drugi segmenata, rekla je Antunović ne precizirajući o kojem
se postotku radi. Podržala je donošenje koncepcije hrvatskoga
školstva, jer zbog preopterećenih nastavnih programa dobivamo
dobre učenike koji na koncu postaju prosječni stručnjaci.
Dubravko Jelčić (HDZ) zauzeo se za postizanje društvenoga
konsenzusa oko školstva. Po njegovoj ocjeni izdavanje bi već iduće
godine trebalo biti 3,8 posto iz BND. Deficitarnost treba riješiti
tako da se stimuliraju mladi te pokušaju u struku vratiti oni koji
su iz nje otišli. Jelčić također smatra da treba rasteretiti
nastavne programe od suvišnih podataka, a povećati mogućnost
izbornih i slobodnih aktivnosti.
Lino Veljak (ASH) drži da bi se izdvajanje 4,5 posto iz BND moglo
postići već u proračunu za 2000. Dodatna sredstva za školstvo mogu
se iznaći, rekao je, u proračunima MUP-a, ministarstvima obrane i
vanjskih poslova, koje ima neracionalno postavljenu diplmatsku
mrežu.
Dorica Nikolić (HSLS) zauzela se za 6 postotno izdvajanje iz BND,
kao što to preporuča UNESCO. Podržala je donošenje nove koncepcije,
jer se u hrvatskome školstvu treba dogoditi i "Bljesak" i "Oluja".
(Hina) mb mc