OSIJEK, 31. kolovoza (Hina) - Početkom rujna počet će gradnja mosta preko Drave kod Belišća prema Baranji. Izvođač je radova, vrijednih oko 40 milijuna kuna, Osijek-Koteks, a investitor Hrvatska uprava za ceste. Izgradnju financira
Ministarstvo prometa i veza Republike Hrvatske. Završetak radova planiran je za dvije godine, rekao je u razgovoru za Hinu pročelnik Ureda za obnovu i razvitak Osječko-baranjske županije Josip Škorić.
OSIJEK, 31. kolovoza (Hina) - Početkom rujna počet će gradnja mosta
preko Drave kod Belišća prema Baranji. Izvođač je radova, vrijednih
oko 40 milijuna kuna, Osijek-Koteks, a investitor Hrvatska uprava
za ceste. Izgradnju financira Ministarstvo prometa i veza
Republike Hrvatske. Završetak radova planiran je za dvije godine,
rekao je u razgovoru za Hinu pročelnik Ureda za obnovu i razvitak
Osječko-baranjske županije Josip Škorić.#L#
Od značajnih investicija u Osječko-baranjskoj županiji izdvojio je
i plinofikaciju Baranje, odnosno izgradnju magistralnog plinovoda
do Božića 2000. Plinofikacijom Baranje bitno će se pridonijeti
kvaliteti života na tom području, ustvrdio je Škorić.
Govoreći o tijeku obnove u županiji, izrazio je zadovoljstvo
ostvarenjem programa obnove iz l998., te je dodao da je od
planiranih tisuću kuća, pred završetkom posljednjih 20, za koje će
se ovih dana obaviti tehnički pregled. Planom obnove za l999.
predviđena je obnova ili izgradnja 2000 kuća u hrvatskom
Podunavlju, od kojih u Osječko-baranjskoj županiji 800. U rujnu u
Osječko-baranjskoj županiji počinje obnova 500 obiteljskih kuća
najvećeg stupnja oštećenosti, koje bi do kraja godine trebale biti
stavljene pod krov, a nastavak radova planira se sljedeće godine.Na
žalost, rekao je Škorić, zbog novčanih problema i rebalansa
državnog proračuna kasni se s početkom izgradnje i obnove.
Kao poseban problem pročelnik Ureda za obnovu i razvitak Osječko-
baranjske županije istaknuo je što infrastruktura ne prati obnovu.
Tako je primjerice u Laslovu završena obnova na oko 200 objekata,
ali nije došlo do znatnijeg povratka jer nije riješena vodoopskrba.
"Imamo dogovor s Ministarstvom obnove, razvitka i useljeništva da
će se taj problem u Laslovu riješiti do kraja godine kao i obnova
tamošnje osnovne škole", rekao je.
Kao posebno dobar primjer obnove naveo je Antunovac i Ernestinovo,
gdje se do sada vratilo oko 90 posto stanovništva.
Problem povratnika je i prijevoz. Primjerice Aljmašani za mjesečnu
kartu do Osijeka plaćaju oko sto njemačkih maraka, što je prevelik
iznos za domaćinstva u kojima je dvoje ili više školske djece i pod
pretpostavkom da su roditelji zaposleni, a pogotovo ako su bez
posla. Škorić smatra da bi se to trebalo riješiti novim zakonom o
područjima od posebne državne skrbi budući da sadašnji "barem na
ovim prostorima nije zaživio". "Ne znam točno kako bi se trebao
zvati novi zakon koji treba ući u saborsku proceduru, no on bi morao
riješiti pitanje subvencioniranja prijevoza barem za školsku djecu
i studente, slično kako je to riješeno na otocima", rekao je dodavši
da će oni preko saborskih zastupnika s toga područja na tome
inzistirati.
(Hina) vs dd