LONDON, 26. kolovoza (Hina/Reuters) - Ljudi koji nastoje povećati inteligenciju slušajući Mozarta možda gube vrijeme, kažu istraživači.
LONDON, 26. kolovoza (Hina/Reuters) - Ljudi koji nastoje povećati
inteligenciju slušajući Mozarta možda gube vrijeme, kažu
istraživači. #L#
Prije šest godina pokus američke znanstvenice Frances Rauscher
pokazao je da su studenti koji su slušali Mozartovu sonatu za dva
glasovira u D duru poboljšali sposobnost logičkog razmišljanja i
rezultate na ispitima snalaženja u prostoru.
Zahvaljujući tom otkriću obnovljeno je zanimanje za skladatelja, a
roditelji, željni poboljšanja inteligencije svojih potomaka,
puštali su svojoj djeci klasičnu glazbu dok su još bila u maternici
ili odmah nakon rođenja.
Takozvani "Mozart-efekt" dobio je takav značaj da je guverner
Georgie Zell Miller čak predložio da država roditeljima svakog
novorođenog djeteta osigura kasetu ili CD klasične glazbe.
No, novo istraživanje, opisano u znanstvenom listu "Nature",
pokazuje da "Mozart-efekt" možda i ne djeluje.
"Čini se da deset minuta slušanja Mozartove glazbe ne poboljšava
opću inteligenciju niti sposobnost logičkog razmišljanja", kazao
je Chris Chabris sa sveučilišta "Harvard".
Chabris i njegovi suradnici analizirali su 17 studija o "Mozart-
efektu". Otkrili su da su sva poboljšanja spoznajnog ili logičkog
rasuđivanja bila mala i nisu dovela do poboljšanja inteligencije.
U odvojenom pismu listu "Nature", Frances Rauscher je branila svoja
izvorne otkrića. Ona tvrdi da ona i njezini suradnici nikad nisu
tvrdili da slušanje Mozarta poboljšava inteligenciju. Ta je
tvrdnja, kaže, proistekla iz pogrešnog razumijevanja njezinoga
istraživanja.
(Hina) abul dgk