PARIZ, 23. kolovoza (Hina/AFP) - Cite des sciences (Grad znanosti), nogometni Stade de France: poput povijesnih spomenika uz obale Seine, Pariz 21. stoljeća posjećuje se brodom, duž dva stoljeća starih kanala.
PARIZ, 23. kolovoza (Hina/AFP) - Cite des sciences (Grad znanosti),
nogometni Stade de France: poput povijesnih spomenika uz obale
Seine, Pariz 21. stoljeća posjećuje se brodom, duž dva stoljeća
starih kanala. #L#
"Sve više turista odabire taj neobičan i ugodan način posjećivanja
hramova modernog doba, nakon što su prošli nepoznatnim starim
Parizom", objašnjava Jacqueline Carbonnel, upraviteljica tvrtke
"Paris-Canal", jedne od triju koje nude krstarenja kanalima, pored
"Canauxrama" i "Un canal...deux canaux".
Ne želeći konkurirati razgledavanju brodovima po Seini, obaveznoj
aktivnosti svakog posjetitelja najposjećenijeg glavnog grada na
svijetu, pariški kanali zavređuju obilazak. Više od 100.000
turista posjetilo ih je prošle godine, od čega trećina stranaca
tijekom ljetnih mjeseci.
Pozamašan obilazak jer tri pariška kanala - Saint Martin, Saint
Denis i Canal de l'Ourcq ukupno su duži od 100 km, povezujući Seinu i
rijeku Ourcq, u istočnom dijelu glavnog grada.
Polazeći sa Seine u podnožju Muzeja "Orsay", brodovi ulaze u kanal
Saint Martin kroz branu koja se otvara na parišku luku, najveću
riječku luku Europe.
Vozeći se punom brzinom od 6 km na sat, brod prolazi ispod Bastille,
prije nego izađe na romantičnu stazu omeđenu kestenovima i
stoljetnim platanama, s pokretnim i pješačkim mostovima.
Atmosfera iz filma "Hotel du Nord", francuskog redatelja Marcela
Carnea iz 1938. godine, još obavija bijelo pročelje malog hotela
koji se može vidjeti kroz koprenu kestenova.
Na kraju puta, posjetitelj doživljava vremenski šok s Parcom de la
Villette, modernim gradom za 2000. godinu, polaznom točkom drugog
krstarenja na 6,6 km kanala Saint Denis, do Stade de France,
stadiona izgrađenog za Svjetsko prvenstvo u nogometu 1998. Kanal
Ourcq nudi seosku šetnju izvan grada.
Kanali o čijoj je izgradnji odlučio Napoleon Bonaparte kako bi
opskrbio Parižane tekućom vodom dobre kvalitete i velike količine,
izgubili su tijekom vremena prvotnu zadaću, kao i onu osiguravanja
trgovačke navigacije u Parizu.
Otpočetka vlasništvo grada Pariza, što je izuzetak u Francuskoj
gdje vodeni putovi pripadaju državi, ti kanali opskrbljuju svaki
dan s oko 200.000 prostornih metara vode, što predstavlja skoro 60
posto potreba glavnog grada, za čišćenje ulica ili zalijevanje
zelenih površina.
Voda koja nije pitka, ali je zato živa, kako o tome svjedoči 800 kg
riba, uključujući one iz akvarija koje izliju Parižani kad odlaze
na praznike, skupljenih prošlog proljeća. Kanal Saint Martin tada
je morao biti isušen, nakon što se iscrpio na nekoliko metara
dužine, prvi put u povijesti.
Pronađeno je gotovo 16 m3 drugih različitih predmeta: nekoliko
motorkotača, jedan scooter, bicikli i gomila kolica iz
supermarketa. No, ni leševa ni sefova, kao što se već desilo pri
pražnjenju tih vodenih putova koji se pregledavaju svakih 8 do 9
godina.
Možda bude iznenađenja kad najesen isuše kanal Saint Denis.
(Hina) bnš bnš