HR-prosvejdi-krize-stranke IT-18.VIII.-AVVENIRE-SRPSKA OPORBA ITALIJAAVVENIRE18. VIII. 1999.Svi razjedinjeni protiv "neprijatelja" Miloševića"(...) Prođite cijelom Jugoslavijom i nećete naći nijednog Srbina koji govori dobro o
Miloševiću. No, ako ga upitate zašto onda nastavlja glasovati za Miloševića, a ne za oporbu, odgovorit će vam: 'Glasovat ću za nju kad bude snažnija'. To ih neće spriječiti da odmah dodaju i prijetnju mrskome Zapadu koji želi Miloševićev pad: 'Samo srpski narod ima pravo mijenjati svoju vlast'. I generali, jedina organizirana snaga koja bi mogla izmijeniti sustav vlasti, misle jednako. Čekaju da Milošević postane slab, a u međuvremenu su sudjelovali u njegovim genocidima, dali se ponižavati, otpuštati, postavili se u kut, i sve to u korist povlaštene policije. Sve je to možda ishod desetljeća sovjetizirajućeg konformizma i pokazuje nepostajanje građanskog društva, jer nema građanskog društva gdje je sramota biti manjina. Naravno, Srpska pravoslavna crkva s patrijarhom Pavlom zauzela je stajalište protiv Miloševića. Prikladno bi bilo ne precijeniti taj znak. U Srbiji vjera nije samo vjerska dužnost ili poziv osobne savjesti, nego i jedan dio etničkog identiteta, srpstva.
ITALIJA
AVVENIRE
18. VIII. 1999.
Svi razjedinjeni protiv "neprijatelja" Miloševića
"(...) Prođite cijelom Jugoslavijom i nećete naći nijednog Srbina
koji govori dobro o Miloševiću. No, ako ga upitate zašto onda
nastavlja glasovati za Miloševića, a ne za oporbu, odgovorit će
vam: 'Glasovat ću za nju kad bude snažnija'. To ih neće spriječiti
da odmah dodaju i prijetnju mrskome Zapadu koji želi Miloševićev
pad: 'Samo srpski narod ima pravo mijenjati svoju vlast'. I
generali, jedina organizirana snaga koja bi mogla izmijeniti
sustav vlasti, misle jednako. Čekaju da Milošević postane slab, a u
međuvremenu su sudjelovali u njegovim genocidima, dali se
ponižavati, otpuštati, postavili se u kut, i sve to u korist
povlaštene policije. Sve je to možda ishod desetljeća
sovjetizirajućeg konformizma i pokazuje nepostajanje građanskog
društva, jer nema građanskog društva gdje je sramota biti manjina.
Naravno, Srpska pravoslavna crkva s patrijarhom Pavlom zauzela je
stajalište protiv Miloševića. Prikladno bi bilo ne precijeniti taj
znak. U Srbiji vjera nije samo vjerska dužnost ili poziv osobne
savjesti, nego i jedan dio etničkog identiteta, srpstva.
Upravo je to najdublja podvojenost: cijeli srpski narod sve do
danas otklanja, niječe, ili je ravnodušan prema masovnim zločinima
počinjenim u njegovo ime, u kojima su mnogi (premnogi) njegovi
sinovi sudjelovali. Gotovo kao da bi stvaranje svijesti o tome, ili
ograđivanje od toga, dovelo u opasnost mistični srpski identitet,
jedinu stvar koja ostaje tome narodu koji je sve izgubio.
Ne znam hoće li na prosvjedima biti Milena. Tridesetogodišnjakinja
crne kose i blistavih očiju koju sam susreo u jednom beogradskom
baru tijekom NATO-ovih bombardiranja, zagrljenu sa svojim
zaručnikom u sivomaslinastoj odori koji se s bojišnice vratio na
kratki dopust. Mrzila je Miloševića. Ali je čekala da NATO pošalje
svoje kopnene postrojbe: 'Nas Srba ima deset milijuna, i svatko će
uspjeti ubiti dvojicu vaših vojnika, imat ćete dvadeset milijuna
mrtvih', kazala mi je Milena blistavih očiju. Onda se razblažila.
'Talijan? Kako bih voljela da mogu otići u Trst'. Ispričala mi je
kako je prije deset godina, kad je tek postala
dvadesetogodišnjakinja, sa svojim prvim poslom zarađivala 1200
njemačkih maraka mjesečno, i svakoga je vikenda odlazila u Trst u
kupovinu. Sada, nakon deset godina Miloševićeve vladavine,
desetljeća genocida, korupcija i strašnih devalvacija, njezina
plaća ne doseže 300 njemačkih maraka: 'addio shopping'. No, Milena
za to okrivljava embargo. Ne vjerujem da će Milena biti u
prosvjednoj povorci. Ali ako bude, sumnjam da će tamo biti zbog
pravih razloga.", piše Maurizio Blondet.