HR-DUHANSKA_INDUSTRIJA GB 8. VII. INDEPENDENT - DUHAN VELIKA BRITANIJATHE INDEPENDENT8. VIII. 1999.Duhanski maratonacKomentator lista Dan Gledhill piše o BAT-u. U članku, između ostaloga, stoji:"'Predsjednik BAT-a (British American
Tobacco) nema mnogo obožavatelja, ali njegova kompanija prijeti preuzimanjem vodećeg mjesta u svjetskoj duhanskoj industriji', piše Dan Gledhill, osvrćući se i na položaj ugrožene pušačke manjine.Premda ne puši, Martin Broughton mora znati kako razmišljaju pušači, jer on je on je prvi čovjek BAT-a, drugoga proizvođača duhana u svijetu, koji se u siječnju ove godine udružio s južnoafričkim Rothmansom.On ima više kritičara nego pristaša, poglavito među pravnicima, političarima i liječnicima. Na čelu BAT-a nalazi se već 23 godine...'Gotovinu zarađenu na duhanu koristili smo za ulaganje u ostale poslove', kaže Broughton. 'Kad sam ja preuzeo vođenje tvrtke odlučili smo se za strategiju rasta u duhanskoj industriji. Ukupno svjetsko tržište jedva je bilo u porastu, ali su se tamo otvorile
VELIKA BRITANIJA
THE INDEPENDENT
8. VIII. 1999.
Duhanski maratonac
Komentator lista Dan Gledhill piše o BAT-u. U članku, između
ostaloga, stoji:
"'Predsjednik BAT-a (British American Tobacco) nema mnogo
obožavatelja, ali njegova kompanija prijeti preuzimanjem vodećeg
mjesta u svjetskoj duhanskoj industriji', piše Dan Gledhill,
osvrćući se i na položaj ugrožene pušačke manjine.
Premda ne puši, Martin Broughton mora znati kako razmišljaju
pušači, jer on je on je prvi čovjek BAT-a, drugoga proizvođača
duhana u svijetu, koji se u siječnju ove godine udružio s
južnoafričkim Rothmansom.
On ima više kritičara nego pristaša, poglavito među pravnicima,
političarima i liječnicima. Na čelu BAT-a nalazi se već 23
godine...
'Gotovinu zarađenu na duhanu koristili smo za ulaganje u ostale
poslove', kaže Broughton. 'Kad sam ja preuzeo vođenje tvrtke
odlučili smo se za strategiju rasta u duhanskoj industriji. Ukupno
svjetsko tržište jedva je bilo u porastu, ali su se tamo otvorile
neke veoma dobre mogućnosti'.
On je uspio povećati učešće BAT-a na svjetskom duhanskom tržištu sa
11,5 na 16 posto... No, ono što Broughton opisuje kao
'diferenciranu strategiju', osudili su kritičari kao cinični
pokušaj ohrabrivanja zemalja Trećeg svijeta da masovno počnu
pušiti...
'Neki dan pročitao sam da je krajnje vrijeme da prestane
reklamiranje cigareta na televiziji. Ja ih nisam vidio na
televiziji od 1972. godine', ističe Broughton.
Potom uspoređuje proizvode, koje dijeli na zrele i nezrele
proizvode, pa kaže: 'Cigarete su zreli proizvodi. Svrha promidžbe
nije poticanje pušenja. Poruka promidžbe je 'pušite naše
cigarete'.
Broughton drži da cijene promidžbenog oglašavanja pogoduju
krijumčarenju, tj. nedopuštenoj prodaji čiji su glavni kupci
mladi. Na optužbe mnogih potrošača da im je zdravlje ugroženo
konzumiranjem BAT-ovih proizvoda, Broughton odgovara kako ne
prihvaća tvrdnju da ovisnici o nikotinu ne mogu prestati pušiti.
'Ovisnost je emotivna riječ čija se definicija mijenja kako vrijeme
prolazi. Ako uzmete njezinu uvriježenu definiciju, to znači da je
sve što radite kao dio navike zapravo ovisnost. No, prema
objektivnijoj definiciji, to nije to'. (...)"
Broughton tako određuje one čije se konzumiranje cigareta
ograničava na radno mjesto kao ne-ovisnike, ako se mogu suzdržati
od pušenja kod kuće.
A neki medicinski stručnjaci drže da nikotin može postati poput
heroina.
Potom se između ostalog kaže kako ljudi ne prestaju pušiti možda
zato što ne žele, a on bi radije da njegova tvrtka, a ne krijumčari,
odgovara na želje potrošača primjerenom opskrbom duhanom.
Broughton je vjerojatno svjestan da će postizanje svjetske
dominacije na tržištu biti povjetarc protiv pobjede njegovih
kitičara.