FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

DJECA TROŠE VIŠE NEGO IKAD

ZAGREB/WASHINGTON, 30. srpnja (Hina) - Djeca danas troše više nego ikad. Male, ali moćne, potrošače nalazimo ne samo u Americi nego i u mnogim drugim zemljama svijeta. Ponekad u kupovinu odlaze sami i troše vlastiti novac, a ponekad na kupovinu nagovore roditelje.
ZAGREB/WASHINGTON, 30. srpnja (Hina) - Djeca danas troše više nego ikad. Male, ali moćne, potrošače nalazimo ne samo u Americi nego i u mnogim drugim zemljama svijeta. Ponekad u kupovinu odlaze sami i troše vlastiti novac, a ponekad na kupovinu nagovore roditelje. #L# U Sjedinjenim Državama danas živi 72 milijuna djece, više no ikad prije. S tolikim brojem potencijalnih kupaca potrošne robe, nikla je i golema prateća industrija koja za velike proizvođače prati ukus i potrebe najmlađih potrošača, prenosi VOA. Roperova ankete pokazala je da izvor novosti i vijesti za američku djecu nisu novine ili Internet nego - televizija. No, anketa, koju je među djecom provela kablovska televizijska mreža "Nickelodeon", pokazuje da 56 posto američke djece školskog uzrasta danas ima kućno računalo. To, u odnosu na razdoblje od prije samo dvije godine, predstavlja porast od čitavih 40 posto. Proizvođači hrane, odjeće, igračaka i glazbe upravo gutaju te informacije. Od šezdesetih godina, kupovna se moć američke djece u svakom desetljeću udvostručavala. A tijekom devedesetih se utrostručila. No, nije ojačala samo kupovna moć američke djece, kaže James McNeal, profesor marketinga na teksaškom sveučilištu A&M: "Uglavnom proučavam ponašanje malih potrošača u industrijskim i industrijaliziranim zemljama. Prije dvije godine, zabilježeno je da su djeca u dobi od 12 godina i mlađa potrošila 188 milijardi dolara vlastitog novca i utjecala na roditelje da potroše dodatnih bilijun i 900 milijardi dolara. Prateći potrošačke trendove i potrošačke navike djece nismo zamijetili nikakve značajnije razlike između meksičke i američke djece ili, recimo, kineske i američke". Djeca u siromašnijim zemljama, kaže profesor McNeal, svakako raspolažu s manje novca, ali na opću potrošnju utječu u jednakom omjeru kao i djeca u bogatijim zemljama. Njegova ispitivanja pokazuju da dječja potrošnja nije nužno vezana uz opći prosperitet već je odraz nečeg drugog: "Odraz je načina na koji djecu odgajamo, na koji djecu pazimo i mazimo. U Sjedinjenim Državama, u obiteljima s djecom mlađom od 14 godina, ona su odgovorna za otprilike 44-45 posto obiteljskih troškova na kupovinu potrošne robe. U Kini, taj postotak iznosi oko 65-67 posto. Dakle, puno je veći. Jedino objašnjenje za to: kineski roditelji svojoj djeci posvećuju više pažnje, više ih obasipaju darovima, spremniji su udovoljiti dječjim željama i zahtjevima". Ono na što djeca sama troše novac, razlikuje se od zemlje do zemlje. U Kini su to školski pribor i potrepštine. Kineska djeca, kaže g. McNeal, puno više vlastitog novca troše na školu nego djeca u Americi ili Meksiku. Djeca su postala veliki i moćni potrošači! Ali su i veliki skeptici. Naime, rezultati najnovijih anketa pokazuju da sve manje američke djece vjeruje televizijskim reklamama. (Hina) dgk dgk

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙