HR-rat-propaganda-mediji IT-27.VII.LA STAMPA-INTERNET I RAT ITALIJALA STAMPA27. VII. 1999.Ettore Mo, stvarnost bojišnice protiv iluzije virtualnog rata"Rečeno je da je kosovski rat prvi postmoderni rat, jer je to bio rat bez povijesti
i (gotovo) bez očevidaca. Rečeno je da je to i prvi 'infowar', rat informacijama, ali ne toliko zbog toga što bi promidžba i manipulacije masovnih medija imali važnu ulogu (propaganda i manipulacija prate povijest svih ratova), nego više zato što je 'information technology' dominirala komunikacijom kada su se granice Kosova zatvorile za novinare i njihove kamere.Gianluca Nicoletti je u svojoj radijskoj emisiji, koja svakog jutra rastavlja astmatični stroj informiranja, kazao: 'Televizija nije uspijevala predstaviti rat, pa su se ljudi prilagodili pretražujući internet-mrežu'. No to pretraživanje nije se rabilo samo za prikupljanje pisanih informacija, albanskih priopćenja (www.albanian.com/main/news), srpskih biltena (www.mediacentar.org/home e.htm), dokumenata Atlantskog saveza (www.nato.it) ili samo da bi se primalo bjesne, ili ironične, ili melankolične poruke jugoslavenskih internauta koji su, pod bombama, htjeli svijetu prenijeti svoje osjećaje. U svojim noćnim
ITALIJA
LA STAMPA
27. VII. 1999.
Ettore Mo, stvarnost bojišnice protiv iluzije virtualnog rata
"Rečeno je da je kosovski rat prvi postmoderni rat, jer je to bio rat
bez povijesti i (gotovo) bez očevidaca. Rečeno je da je to i prvi
'infowar', rat informacijama, ali ne toliko zbog toga što bi
promidžba i manipulacije masovnih medija imali važnu ulogu
(propaganda i manipulacija prate povijest svih ratova), nego više
zato što je 'information technology' dominirala komunikacijom kada
su se granice Kosova zatvorile za novinare i njihove kamere.
Gianluca Nicoletti je u svojoj radijskoj emisiji, koja svakog jutra
rastavlja astmatični stroj informiranja, kazao: 'Televizija nije
uspijevala predstaviti rat, pa su se ljudi prilagodili
pretražujući internet-mrežu'. No to pretraživanje nije se rabilo
samo za prikupljanje pisanih informacija, albanskih priopćenja
(www.albanian.com/main/news), srpskih biltena
(www.mediacentar.org/home e.htm), dokumenata Atlantskog saveza
(www.nato.it) ili samo da bi se primalo bjesne, ili ironične, ili
melankolične poruke jugoslavenskih internauta koji su, pod
bombama, htjeli svijetu prenijeti svoje osjećaje. U svojim noćnim
lovovima, internetski narod pokušao je spoznati i prirodu rata koja
mu je uskraćena, zadovoljavajući tako svoj frustrirani voajerizam
slikama, zvukovima, komadićima svjedočanstva iz nekog NATO-ova
zrakoplova ili daleke riječi iz logora Crvenog križa. Jednim
osobnim računalom, povezujući se s nekima od stranica koje su
nudile kratkovalni predajnik, zvuk rata prolazio je mrežom i
izravno ulazio u čula, izazivajući čuđenje lovaca na vijesti.
Ostvarivalo se ono što je kazao Matt Drudge one večeri kada su ga
pozvali u washingtonski National Press Club: 'S internetom svaki
građanin može postati i izvjestitelj'. Idemo prema vremenu u kojemu
će ratovi sve više biti otuđivani od 'institucionalnog' svijeta
komunikacija, i prolazit će svojim kanalima da bi, kako upozorava
Furio Colombo, 'iz kliconoša glasina napravili stvarnost'.
Završava jedno vrijeme, jedan svijet. Ovo vrijeme ima svoj tužni i
melankonični epitaf u knjizi Ettorea Moa, koja sabire njegove
majstorske reportaže od Afganistana 1979. do Timora
prekjučer.(...)", piše Mimmo Candito.