FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

US IHT 22.7. ZADAĆE EU POVJERENSTVA

US-E-KANDIDATI - UPRAVA-Diplomacija-Vlada-Organizacije/savezi US IHT 22.7. ZADAĆE EU POVJERENSTVA SJEDINJENE DRŽAVETHE INTERNATIONAL HERALD TRIBUNE22. VII. 1999.Europska unija: omogućite Prodijevu povjerenstvu da obavi posao"Mnogo se očekuje od Romana Prodija, predsjednika Europskog povjerenstva. Od novog se povjerenstva očekuje da igra veliku ulogu u obnovi vjerodostojnosti ustanova Europske unije: očekuje se da povjerenstvo djeluje kao otvorena, djelotvorna, poštena vlada zainteresirana za potrebe građana, a ne kao šeprtljava birokracija. Prodi o svojoj momčadi već pripovijeda kao o vladi, a sebi dodjeljuje ulogu premijera", piše Roy Denman, bivši predstavnik Europskog povjerenstva u Washingtonu."Tu postoje tri glavna područja u kojima uloga povjerenika može biti od presudne važnosti. To su vanjska trgovina, monetarni poslovi i konkurencija.Prvi se posao odnosi na predstavljanje najvećega trgovačkog bloka na svijetu, ne samo u novom trgovačkom krugu koji počinje ove godine već i u razmiricama u rasponu od prekooceanske trgovine do ulaska Kine u svjetski trgovački sustav.Drugi posao znači priliku za predstavljanje eura i razvoj europskog ministarstva financija.
SJEDINJENE DRŽAVE THE INTERNATIONAL HERALD TRIBUNE 22. VII. 1999. Europska unija: omogućite Prodijevu povjerenstvu da obavi posao "Mnogo se očekuje od Romana Prodija, predsjednika Europskog povjerenstva. Od novog se povjerenstva očekuje da igra veliku ulogu u obnovi vjerodostojnosti ustanova Europske unije: očekuje se da povjerenstvo djeluje kao otvorena, djelotvorna, poštena vlada zainteresirana za potrebe građana, a ne kao šeprtljava birokracija. Prodi o svojoj momčadi već pripovijeda kao o vladi, a sebi dodjeljuje ulogu premijera", piše Roy Denman, bivši predstavnik Europskog povjerenstva u Washingtonu. "Tu postoje tri glavna područja u kojima uloga povjerenika može biti od presudne važnosti. To su vanjska trgovina, monetarni poslovi i konkurencija. Prvi se posao odnosi na predstavljanje najvećega trgovačkog bloka na svijetu, ne samo u novom trgovačkom krugu koji počinje ove godine već i u razmiricama u rasponu od prekooceanske trgovine do ulaska Kine u svjetski trgovački sustav. Drugi posao znači priliku za predstavljanje eura i razvoj europskog ministarstva financija. Treći posao predmnijeva potrebu da se bude oštar i dovoljno stručan kako bi se hrabro stalo nasuprot europskih industrijskih divova u bujici spajanja, koja uvođenje zajedničke valute ubrzava. Prodijevi su kandidati za te poslove - Francuz, Španjolac i Talijan (Britanci su ostali postrani) dobar izbor. Oni su oštri, sposobni i iskusni. Imenovanje Pascala Lamyja za povjerenika u vanjskoj trgovini neke je iznenadilo, no moglo bi donijeti dobre rezultate. Nijedan povjerenik za vanjsku trgovinu ne može si priuštiti protekcionistička stajališta, no odabir Lamyja može umiriti francusku zabrinutost i predusresti neke štetne razmirice između Bruxellesa i Pariza, koje posljednjih godina muče trgovinsku scenu. Veliki upitnik stoji iznad odnosa tog posla i odgovornosti za vanjske poslove dodijeljene Chrisu Pattenu. Vijeće ministara oduvijek je bilo spremno slušati povjerenika za vanjsku trgovinu jer njemu ugovori i svjetska ekipa dužnosnika dodjeljuju jasne ovlasti. No ministri se nikad nisu previše zanimali za stajališta povjerenika za vanjske poslove - a sad su imenovali posebnog visokog predstavnika za vanjsku i sigurnosnu politiku. Patten riskira da postane peti kotač na kolima. Vidjet ćemo kakav će odnos uspostaviti s Lamyjem i koliko će stvarnog posla imati. Pošto je odabrao svoju momčad, Prodi mora čekati potvrdu Europskog parlamenta, čiji će gladni lavovi možda zahtijevati jednog kršćanina ili tako nešto. Zatim on mora iskoristiti priliku i na početku pojasniti čelnicima vlada Europske unije da će njegovo povjerenstvo biti teško hendikepirano ne budu li ispunjena tri uvjeta. To su: Broj jedan: više osoblja. To ne znači tražiti prenapuhanu birokraciju. To znači skroman i pažljivo procijenjen dodatak kako bi se povjerenstvu omogućilo ispunjavanje svojih zadaća. Upravo je nedostatak nekoliko stotina iskusnog osoblja koje bi nadgledalo velike svote koje se odvajaju za Istok vodio nekim financijskim škandalima otkrivenima početkom ove godine. Broj dva: jednoglasno pregovaranje o uslugama. Dosad su članice vlade odbijale povjerenstvu dodijeliti ovlast da pregovara o uslugama, koju već dugo ima za pregovore o trgovini robama. Činjenica da su članice države jednodušno nastupale u trgovinskim pitanjima omogućila je Europskoj uniji da igra istaknutu i konstruktivnu ulogu u svjetskim trgovinskim pregovorima tijekom proteklih 40 godina. Predstojeći će se pregovori sve više baviti uslugama. Propuste li zemlje članice dodijeliti povjerenstvu ovlast da djeluje u korist Europske unije, Europa neće biti kadra zadržati svoju ulogu. Revizija ugovora ne bi bila potrebna, jer je dovoljna jednoglasna odluka Vijeća ministara. Broj tri: predstavljanje eura. Prošlog je prosinca na sastanku europskih čelnika država i vlada u Beču odlučeno da bi povjerenstvo trebalo biti uključeno u izaslanstvo područja eura među financijskim ministrima skupine sedam industrijskih zemalja. Prošloga mjeseca, na sastanku financijskih ministara skupine sedmorice u Koelnu, postignut je dogovor, pod pritiskom Amerikanaca, da se povjerenstvo isključi. Nije na Amerikancima da odlučuju o konstitucionalnom razvoju Europske unije. Nije razborito isključiti vladu Europe iz svjetskih razgovora o financijama."

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙