ZAGREB, 12. srpnja (Hina) - Prodaja mineralnih voda i osvježavajućih bezalkoholnih pića proteklih je vrućih dana znatno povećana, čak 3-4 puta u odnosu na zimsku i proljetnu sezonu. Dva domaća proizvođača mineralnih voda - zagrebačke
Jamnice, iz sastava koncerna Agrokor, i Podravkina tvornice Studenac iz Lipika nastoje tržištu ponuditi što veće količine mineralnih voda, a prema potvrdi iz obje tvrtke proizvodnja se odvija s 100 postotnim iskorištenjem kapaciteta.
ZAGREB, 12. srpnja (Hina) - Prodaja mineralnih voda i
osvježavajućih bezalkoholnih pića proteklih je vrućih dana znatno
povećana, čak 3-4 puta u odnosu na zimsku i proljetnu sezonu. Dva
domaća proizvođača mineralnih voda - zagrebačke Jamnice, iz
sastava koncerna Agrokor, i Podravkina tvornice Studenac iz Lipika
nastoje tržištu ponuditi što veće količine mineralnih voda, a prema
potvrdi iz obje tvrtke proizvodnja se odvija s 100 postotnim
iskorištenjem kapaciteta.#L#
Jamnica na domaćem tržištu ima udjel od 80 posto prodaje mineralnih
voda. Tijekom prvih šest mjeseci ove godine tvrtka je ostvarila
prodaju od oko 80 milijuna litara prirodne mineralne vode, pri čemu
je na domaće tržište plasirano približno 74 milijuna litara, a
ostatak na inozemnim tržištama (Bosna i Hercegovina, Australija,
SAD, Kanada, Švicarska, Njemačka, a od prošle godine i Slovenija i
Slovačka).
Ilustracije radi, samo tijekom srpnja i kolovoza Jamnica planira na
tržište plasirati više od 46 milijuna litara mineralne vode,
potvrđeno je u tvrtki, dok je prošlog mjeseca prodaja dosegnula
17,7 milijuna litara. Od količina koje planiraju plasirati u srpnju
i kolovozu 26 milijuna litara završit će na tržištu Jadrana.
Podravkina tvornica u Lipiku od nedavno uz standardnu mineralnu
vodu tržištu nudi i niskogaziranu mineralnu vodu ( prvu takve vrste
u Hrvatskoj), te prirodnu izvorsku vodu. Po riječima voditelja
Podravkinog marketinškog tima za pića Milivoja Šifkorna tvronica
uz mineralnu vodu na tržište plasira i osvježavajući napitak - deit
u nekoliko okusa, a u špici ljetne sezone iz tvornice dnevno na
tržište odlazi gotovo pola milijuna litara vode i deita. Podravkina
tvornica prošle je godine izvršila redizajn i proširila asortiman
novim pakiranjima mineralnih voda, a prodaje je lani porasla 10
posto na 34,78 milijuna litara. Prodaja bi i u ovoj godini trebala
porasti daljnih deset posto, kažu u Podravci. Potrošnja mineralnih
voda u svijetu u stalnom je porastu, kazao je Šifkorn, a takvi
trendovi su i u Hrvatskoj, pri čemu je nužno stalno prilagođavanje
tržištu putem redizajna ambalaže, marketinških aktivnosti i
proširenja asortimana. U Podravci su zadovoljni sadašnjom zaštitom
domaće proizvodnje mineralnih voda, što potvrđuju i podaci o malom
uvozu koji uglavnom dolazi iz Slovenije.
Jamnica je od nedavno proširila svoj asortiman i s prirodnim
sokovima pod nazivom Juicy, a u nepunih dva mjeseca proizvodnje
prodano je više od 410 tisuća litara. Tijekom srpnja i kolovoza na
tržište planiraju plasirati oko milijun litara sokova, od čega 380
tisuća litara na jadranskom području. Zahvaljujući praćenju
trendova na svjetskom i domaćem tržištu poslovodstvo Jamnice
odlučilo je u svoj investicijski plan za ovu godinu uključiti i
puštanje u rad nove pet linije s puhalicom za pet boce, kapaciteta
16.000 boca na sat. Postavljanjem nove linije, čiji se početak rada
očekuje početkom kolovoza, Jamnica će biti u mogućnosti plasirati
na tržište više od 180 milijuna litara mineralne vode godišnje.
(Hina) mku ds