VINKOVCI, 7. srpnja (Hina) - Vinkovačka tvrtka Polet koja se bavi cestovnim prijevozom putnika i ostalim pratećim djelatnostima u prometu prošle je godine, po prvi put nakon Domovinskog rata, ostvarila gubitak u poslovanju. Gubitak u
iznosu od 759.711 kuna u tvrtki objašnjavaju povećanim rashodima koji su u odnosu na 1997. porasli devet posto, dok su prihodi bili veći za četiri posto. Polet će nastali gubitak u cjelosti pokriti iz sredstava koja su tijekom proteklih godina izdvajali u rezerve odnosno u zadržanu dobit.
VINKOVCI, 7. srpnja (Hina) - Vinkovačka tvrtka Polet koja se bavi
cestovnim prijevozom putnika i ostalim pratećim djelatnostima u
prometu prošle je godine, po prvi put nakon Domovinskog rata,
ostvarila gubitak u poslovanju. Gubitak u iznosu od 759.711 kuna u
tvrtki objašnjavaju povećanim rashodima koji su u odnosu na 1997.
porasli devet posto, dok su prihodi bili veći za četiri posto. Polet
će nastali gubitak u cjelosti pokriti iz sredstava koja su tijekom
proteklih godina izdvajali u rezerve odnosno u zadržanu dobit.#L#
U Poletu pojašnjavaju kako je nekoliko čimbenika utjecalo na
gubitak u poslovanju na kraju prošle godine. To su ponajprije
nedostatak zakonske regulative, te nemogućnost registracije
redova vožnje kao i nedjlotvornost inspekcijskih službi. Također,
na loše rezultate utjecale su i niske cijene prijevoza koje ne mogu
pokriti troškove, a istodobno i slaba platežna moć potencijalnih
putnika. Poslovanje tvrtke lani je uvjetovalo i ukupno stanje u
gospodarstvu Vukovarsko-srijemske županije.
Prijeđena kilometraža povećana je u prošloj godini za 12 posto,
kažu u Poletu, što je rezultata reintegracije hrvatskog Podunavlja
gdje su uspostavljene nove linije.
Na lanjski rezultat u znatnoj je mjeri utjecala i nelojalana
konukrencija, kažu u tvrtki. Naime, tvrtke Čazmatrans i Panturist
uvele su svoje autobusne linije na tvrtkine već uhodane linije na
kojima se počeo povećavati broj putnika te snizili cijene ispod
realnih okvira, tvrde u Poletu. Iako su nakon uvođenja poreza na
dodanu vrijednost (PDV) gotovo svi prijevoznici povisili cijene
Polet je, pridržavajući se uredbe hrvatske Vlade kojom se nalaže
društvima u večinskom vlasništvu države ili jedinica lokalne
samouprave da ne mijenja cijene usluga, cijene zadržao na
postojećeoj razini.
U nadi da će postati vodeći županijski prijevoznik te da će
organizirati gradski i prigradski prijevoz Polet je kreditom
Hrvatske banke za obnovu i razvitak (HBOR) i vlastitim sredstvima
lani nabavio šest novih i osam polovnih autobusa.
(Hina) mku ds